امسال بیشترین میزان صادرات آذربایجان‌غربی از مرز صنم‌بلاغی پلدشت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود یک هزار و 394 کارت پیله‌وری فعال در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این باره در بازارچه‌های کیله سردشت 32، تمرچین پیرانشهر 14، رازی خوی 75، ساریسوی ماکو 488، صنم‌بلاغی پلدشت 674 و بازارچه‌های شوط و چالدران هر کدام 36 و 75 کارت فعال وجود دارد.

منوچهر خوفی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی امسال از مرز کیله سردشت، سیمان، پوکه ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، تره‌بار، مواد شوینده و مصنوعات فلزی بوده است گفت: در حالی که هیچ وارداتی در این بازه زمانی رخ نداده است.

وی از صادرات مصالح ساختمانی، موادغذایی و قطعات فلزی از مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد و تصریح کرد: امسال بیشترین کالاهای وارداتی این مرز مربوط به یراق‌آلات نساجی، ام‌دی‌اف و لوازم یدکی خودرو بوده است.

خوفی عمده کالاهای صادراتی از مرز رازی خوی را هندوانه، کیوی، خرما و شکر عنوان کرد و افزود: امسال بیشترین واردات این مرز نیز مربوطه به ام‌دی‌اف، لوازم یدکی خودرو، پارچه، پانل گچ بری، ادوات کشاورزی و پوشاک بوده است.

به گفته رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت، امسال ظروف چینی و پلاستیکی، انواع میوه، خامه، زغال‌سنگ، سنگ مرمر، موزائیک، آجر، خرما، شکلات و نهال، عمده کالاهای صادراتی از مرز صنم بلاغی پلدشت بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.