استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر فقط 26 درصد از حجم مخزن سد زاینده رود آب دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان گفت: حجم آب پشت سد هم اکنون 328 میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد و نسبت به بلند مدت 67 درصد کاهش حجم داشته است و از این میزان، مقداری را نیز رسوب ها تشکیل می دهند که نشان دهنده وضعیت نامناسب سد است.

استاندار اصفهان گفت: 75 درصد خاک استان درگیر خشکسالی است و به طور متوسط 30 درصد و در برخی نقاط تا 80 درصد کاهش بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان بارش ها در شرق استان نسبت به سال پیش گفت: خشکسالی در این نواحی قرمز و در برخی از مناطق شرقی و جنوبی و بخش هایی از غرب بالا استان است.

زرگر پور با بیان اینکه استان اصفهان در سال 94- 95 درگیر یکی از خشکترین سال ها طی 40 سال گذشته بوده است گفت: هیچ نهاد و ارگانی حق استفاده از آب شرب برای مصارف دیگر را ندارد و اگر مواردی خلاف این موضوع وجود دارد باید محل تامین آن عوض شود.

وی افزود: 340 روستا در شهرستان های نائین و اردستان با مشکلات اساسی در آب رسانی مواجه هستند و باید با استفاده از تانکر درباره تامین آب شرب روستایی اقدام شود.

او همچنین نقش مردم را در این زمینه و در صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم خواند و ازنیرو های نظامی، دانشگاه ها، ادارات و مردم خواست تا کاهش مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.