رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از آغاز واکسیناسیون جمعیت دامی واجد الشرایط شهرستان زرند علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) از اواسط تیرماه سال جاری خبر داد

آغاز واکسیناسیون علیه تب مالت در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسن لفعلی پور گفت: در این فاز از واکسیناسیون پیش بینی می شود حدود 900 راس گوساله، هزارو700رأس گاوبالغ و 22 هزار بره و بزغاله علیه بیماری تب مالت در شهرستان مایه کوبی شود .

وی افزود: تب مالت یا بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که عامل آن باکتری بروسلا است ، این بیماری در دام از لحاظ بالینی علائم مشخصی ندارد و سقط جنین، ناباروری و کاهش تولید شیر از عمده ترین علائم بیماری تب مالت در دام می باشد .

وی تاکید کرد : افرادی که با دام و فراورده های دامی ارتباط دارند بایستی کلیه مراقبت های بهداشتی را به عمل آورند تا به این بیماری مبتلا نگردند.وی افزود: استفاده از مواد لبنی غیر پاستوریزه شامل پنیر، خامه، شیر نجوشیده، تماس با حیوان مبتلا و قرار گرفتن در محیط دامداری های آلوده از مهمترین راه های انتقال بیماری تب مالت به انسان است.

رئیس اداره دامپزشکی زرند یادآور شد:این بیماری در انسان هزار چهره و به گونه های مختلف با علائمی همچون تب و لرز، لاغری، کاهش اشتها، درد مفاصل بروز می کند و در دراز مدت نیز بر روی دستگاه عصبی، قلبی و عروقی، اداری-تناسلی و ... تأثیر می گذارد .

رئیس اداره دامپزشکی زرند با اشاره به اینکه کلیه دامداری های صنعتی شهرستان که شیر شهرستان را تامین می نمایند مورد تست و آزمایشات لازم در این زمینه قرار گرفته اند، تصریح کرد: خوشبختانه در در دامداری های صنعتی تا کنون مورد مثبتی از بیماری تب مالت مشاهده نگردیده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار