وزیر خارجه آمریکا گفت این کشور برای کمک به مصر در خصوص چالش هایی که با آنها روبروست، تلاش می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با سامح شکری همتای مصری اش در واشینگتن گفت: ما برای کمک به مصر در برابر چالش هایی که با آنها روبروست، به ویژه در زمینه اقتصادی تلاش می کنیم.

بر این اساس، جان کری گفت: همانطور که می دانیم مصر در چند سال گذشته چالش های بسیار بزرگی را پشت سر گذاشت که از جمله آنها قیام مردمی در میدان التحریر برای رسیدن به آزادی بود. اما مشکل آن است که تروریست ها نمی خواهند این تغییر عملی شود. افرادی هستند که برای بی ثبات کردن اوضاع مصر تلاش می کنند. مصر با چالش های بزرگی از جمله چالش های اقتصادی، تروریسم در صحرای سینا و نیز چالش های منطقه ای روبروست. 

کری افزود: مصر با توجه به نقش مهمی که همواره در منطقه خاورمیانه ایفا می کند، در بسیاری از زمینه ها شریک ماست. مصر رهبری جهان عرب را بر عهده دارد و یک چهارم مردم جهان عرب در آن زندگی می کنند. مصر فقط در زمینه مبارزه با تروریسم با آمریکا همکاری ندارد، بلکه در تلاش برای موفقیت روند صلح [غرب آسیا] هم با ما همکاری دارد. ما شاهد همکاری مصر در جنگ ضد گروه تروریستی داعش هستیم. ما برای کمک به مصر در برابر چالش های زیادی که با آن مواجه است، تلاش می کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: مصر به طرف نظامی کاملا دموکراتیک حرکت می کند که تحقق آن دشوار است. ما با صراحت و به طور مستقیم درباره اوضاع مصر گفتگو کردیم. ما نیاز داریم تا درباره تحولات اقتصادی هم گفتگو کنیم. مصر به پیشرفت اقتصاد خود نیازمند است که مسئله ای دشوار است. مصریها برای بهبود وضع معیشتی خود، سعی در تشویق سرمایه گذاری و اجرای اصلاحات مختلف در کشور می کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار