عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاح مردم و حکومت وظیفه نماز جمعه است و اگر نماز جمعه در باتلاق محافظه کاری بیافتد به وظیفه شرعی اش عمل نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، بلافاصله سخنرانی من کنسل شد.

وی افزود: نماز جمعه تریبون توجیه، تسلیم و تکرار نیست بلکه کرسی آگاهی، آزادی، دفاع از مظلوم و اعتراض به ظالم است.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: خط قرمزهای ساختگی حتی به نام دین و مذهب قابل قبول نیست و به توصیه امام خمینی(ره) باید آزاداندیشی در حوزه های علمیه را پی گرفت و مراقب بود گرفتار اسلام ساختگی نشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: نماز جمعه از سوی دیگر تریبونی است که باید از طریق آن با تحریف دین مقابله صورت گیرد و در این زمینه وظیفه ائمه جمعه بسیار خطیر است و اگر احساس کنند که نمونه و الگویی از یک تشیع قلابی در حال عرضه است باید با این انحراف مقابله کنند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بخش عمده مسئولان جامعه خدمتگزار و امین هستند در مقابل عده‌ای نیز همواره تا زمانی که مسائل مربوط به آنها رسانه‌ای نشود کاری نمی‌کنند اما این نباید مبنایی قرار بگیرد برای اینکه بخواهیم به مسئولان بدبین شویم زیرا این مسئله در میان مسئولان قاعده نیست.

وی با اشاره به اینکه احتیاط طلبی در مسئولیت‌ها باید کنار گذاشته شود بیان کرد: برخی از مناصب کشور صرفاً براساس مدارک دانشگاهی توزیع شده است و مسئول نیز در جایگاهش دچار احتیاط شده است در حالی که همین افراد حتی نمی‌توانند صفحه‌ای از قرآن را بخوانند.

رحیم پور ازغدی گفت: مسئولان باید با مردم شفاف باشند و بتوانند پاسخگوی مسائل و سوالات آنها باشند، در موضوع قاچاق و فساد و رشوه نیز باید همین شفافیت وجود داشته باشد، جمعیت 36 میلیونی کشور در دهه 60 برابر فعالیت‌های تروریستی ایستاد و آنها را خنثی کرد و حال این جمعیت 70 میلیونی نیز می‌تواند برابر قاچاق و فساد بایستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولان باید پاسخگوی مطالبات و سوالات مردم در تریبون نماز جمعه باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند.

وی بابیان اینکه حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و او را شلاق می‌زنندگفت: مردم برای اجرای احکام اسلام و تحقق آنها شهید دادند و انقلاب کردند، آیا مردم انقلاب کردند تا آقایی فیش حقوقی 70 میلیونی داشته باشد، باید تمامی مسائل را از تریبون نماز جمعه پیگیری و آنها را رسانه‌ای کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: موضع اعتراضی هیچگاه نباید ترک شود و این همان امر به معروف و نهی از منکر است اما شاهد هستیم عده‌ای در عین اینکه مردم مشکلات فراوانی دارند خونسرد و آرام هستند.

وی با اشاره به مسئله ازدواج جوانان تاکید کرد: مسئول نباید راحت بخوابد وقتی که بداند چندین میلیون دختر و پسر این جامعه با وجود سن بالا ازدواج نکرده‌اند و مشکل دارند در غیر این صورت خیانت کرده‌اند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.