مدیرعامل ذوب آهن در مجمع این شرکت گفت: برنامه کوتاه‌مدت ذوب‌آهن، جلوگیری از زیان دهی بود که در سه‌ماهه اول سال جاری محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و

به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مجمع عمومی عادی ذوب‌آهن اصفهان با حضور نمایندگان سهامداران عمده، اعضای هیأت مدیره، نماینده سازمان حسابرسی (حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت)‌، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان چهارشنبه 30 تیرماه برگزار شد.

احمد صادقی در این مجمع طی سخنانی به تشریح شرایط کنونی و برنامه‌های آینده شرکت پرداخت و گفت: برنامه کوتاه‌مدت ذوب‌آهن، جلوگیری از زیان دهی بود که در سه‌ماهه اول سال جاری محقق شد و خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته، نه‌تنها زیان نداریم بلکه سود ده نیز خواهیم بود.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان توانست با اتخاذ استراتژی‌های ترکیبی ازجمله تولید محصولات مقاطع ساختمانی و موردنیاز صنایع مختلف، تمرکز بر صادرات، مدیریت مؤثر هزینه‌ها، انجام پروژه‌های بهبود و با به بهره‌برداری رساندن چندین طرح مؤثر، جایگاه خود را در عرضه جهانی و داخلی حفظ کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، تلاش برای کاهش هزینه‌ها برای افزایش قدرت رقابتی ذوب‌آهن را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت دانست و گفت: در این راستا اقدامات گسترده‌ای ازجمله مدیریت هزینه‌ها، کاهش مصرف کک در کوره بلند، تغییر در مواد مصرفی در کل خطوط و کاهش ضایعات صورت گرفته است.

صادقی یکی از برنامه‌های اصلی ذوب‌آهن را اجرای طرح توازن 2 دانست و گفت: در این طرح، هدف اصلی تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر است. در طرح توازن 2 که امیدوارم تا سال 98 اجرا شود، بدون آنکه میزان مصرف کک افزایش یابد، میزان تولید سالانه ذوب‌آهن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرعامل ذوب‌آهن، با اشاره به پروژه‌های اجراشده و در دست اقدام این شرکت گفت: یکی از پروژه‌های اصلی که اجرای آن همیشه در ذوب‌آهن دنبال می‌شد اما به دلایل مختلف امکان‌پذیر نگردید، طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند (PCI) است که خوشبختانه اخیراً قرارداد اجرای آن با هزینه‌ای بسیار مناسب (‌16 میلیون یورو) منعقد شد که هزینه مواد اولیه ذوب‌آهن را بسیار کاهش می‌دهد.

وی توسعه فعالیت‌های بازرگانی بین‌المللی از طریق شرکت‌های وابسته، ایجاد نمایندگی‌های فروش به‌صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های زیرمجموعه و بازاریابی فرآورده جدید شامل، ریل، تیرآهن بال‌پهن و نبشی سایز بالا، بازنگری ساختار سازمانی شرکت و ... را از دیگر اقدامات مهم ذوب‌آهن عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که با مجموعه طرح‌ها و برنامه‌های صورت گرفته، شاهد شکوفایی این شرکت باشیم.





انتهای پیام/ب
برچسب ها: ذوب آهن ، اصفهان ، حسابرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.