بیرجند؛

مهارت آموزی از رسالت های مهم فنی وحرفه ای

مهارت آموزی برای افراد جویای کار و بسترسازی برای کارگران شاغل در صنایع از رسالت های مهم سازمان فنی و حرفه ای است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی بابیان این مطلب که سازمان فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می کند ،گفت : سازمان فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در بخش دولتی ۱۸مرکز با ۱۲۰کارگاه و در بخش غیردولتی با ۱۴۴آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان فعال است.

خوشایند با بیان اینکه در سال گذشته تعداد۲۵هزار و ۷۵۰نفر در بخش دولتی و غیردولتی آموزش دیده اند ،افزود: از این تعداد۱۸هزار و ۶۶۰نفر در بخش دولتی و تعداد۷هزار نفر در بخش غیردولتی آموزش دیده اند.
وی گفت: در سال گذشته ۷۱رشته به رشته های آموزشی اضافه شده است و در پایان هر دوره آزمون مربوط به آن رشته برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری ۱۷دوره مسابقات ملی مهارت افزود:هدف از این مسابقات شناسایی نخبگان مهارتی،ایجاد انگیزه برای افراد،بستر مناسب برای رقابت بین جوانان و نوجوانان است و درسال گذشته تعداد ۱۲نفر در چهار رشته از استان به مسابقات کشوری راه یافتند و امسال تعداد هزار و ۶۵۰نفر در مرحله شهرستانی شرکت کرده اند که مرحله استانی در ۷و۸مردادماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی گفت : افزایش ۲۰درصدی تحولات آموزشی ، توانمند سازی مهارت روستاییان و عشایر ، توسعه بخش غیردولتی بخشی از برنامه های سال ۹۵سازمان فنی و حرفه ای است

خوشایند از افتتاح دو پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بشرویه و سربیشه خبر داد.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار