دو مرکز فنی و حرفه ای در دهه فجر امسال و دو مرکز فنی و حرفه ای در سال 96 افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛ مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در نشست خبری صبح امروز گفت: با افتتاح این مراکز تا سال 96 تمامی شهرستان های خراسان جنوبی دارای مرکز فنی و حرفه ای خواهند شد.

خوشایند افزود: دو مرکز فنی و حرفه ای خواهران در شهرستان های بشرویه و سربیشه در دهه فجر امسال و دو مرکز فنی و حرفه ای خواهران در طبس و قائن در سال 96 افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند،گفت: پروژه ی توامند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان،عشایر و مناطق محروم مرزی،با رویکرد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها انجام شده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: در هفت ماهه سال 95،در 80 روستا و منطقه ی عشایری ،206 دوره آموزشی در زمینه ی 78 حرفه،برگزار شده است.

خوشایند گفت: در هفت ماهه اول سال 95 عملکرد آموزش روستایی و عشایری حدود 540 هزار نفر ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 134 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال 95 از خراسان جنوبی تعداد 8 نفر در مسابقات ملی مهارت در رشته های ساخت و تولید تیمی،مکاترونیک،فناوری اتومبیل،آجرچینی و طراحی مهندسی مکانیک موفق به کسب مدال شده اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.