دولت زیمبابوه عاملان حمله به رئیس‌جمهور این کشور را خائن خطاب کرد.

هشدار دولت به عاملان حمله به رئیس‌جمهور زیمبابوه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت «زیمبابوه» روز شنبه سربازان جنگ استقلال را محکوم و خائن خطاب کرد. رئیس‌جمهور این کشور -رابرت موگابه- به طور بی‌سابقه‌ای مورد حمله قرار گرفت. دولت این کشور، متعهد شده است طراحان حمله را شناسایی و محاکمه کند.

سربازانی که در مستعمره سابق انگلیس علیه حکومت اقلیت سفیدپوستان می‌جنگیدند، روز سه‌شنبه به متحد و فرمانده همیشگی خود حمله و او را دیکتاتور خطاب کردند. این سربازان نارضایتی از مشکلات اقتصادی و جانشینی موگابه را اعلام کردند.

موگابه به طور غیرمنتظره و عجولانه‌ کنفرانس خبری‌ای را که روز جمعه برای واکنش به این سربازان ترتیب داده شده بود، لغو کرد. روزنامه‌های دولتی روز شنبه جنگ قدرت در این کشور را انعکاس دادند. این روزنامه ها همچنین در عملی غیرمعمول، دوازده صفحه‌ را به همسر رئیس‌جمهور برای بزرگداشت وی در جشن تولد 51 سالگی‌اش اختصاص دادند. سربازان معترض از این زن 51 ساله به دلیل نفوذ بیش از حد روی همسرش انتقاد کرده‌اند.

موگابه از سال 1980 یعنی تاریخ استقلال زیمبابوه بر این کشور حکومت کرده است. با سست شدن موگابه افراد ارشد خود را برای دوره جدیدی آماده می‌کنند. با توجه به شرایط موجود دو جناح پدیدار شده‌اند: گروه وابسته به رئیس‌جمهور سابق و گروه وابسته به همسر موگابه.

سربازان کهنه‌کار و معترض به موگابه حامی بازگشت رئیس‌جمهور سابق هستند؛ اما موگابه در خصوص تأثیرگذاری بر انتخاب رئیس‌جمهور به آنها هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار