پلیس زیمبابوه برای متفرق کردن معترضان به سیاست‌های اقتصادی این کشور از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پلیس زیمبابوه برای متفرق کردن 100 تظاهرکننده که در مقابل بانک مرکزی این کشور دست به اعتراض زده بودند، از گاز اشک آور و آبپاش استفاده کرد.

تظاهرکنندگان در حال گذر از خیابان‌های هراره – پایتخت زیمبابوه – بودند. اما این تظاهرات با دخالت پلیس لغو شد. یکی از شاهدان عینی به رویترز گفت برخی از تظاهرکنندگان از ناحیه سر زخمی شده‌اند.

برخی از اهالی زیمبابوه از اقدامات بانک مرکزی این کشور برای چاپ اسکناس‌های بیشتر اظهار نگرانی می‌کنند. آن‌ها معتقدند این امر می‌تواند موجب چاپ بی‌رویه اسکناس شود. این مسئله در سال 2008 هنگامی که تورم در این کشور به 500 میلیارد درصد رسید، نیز اتفاق افتاده بود.

رابرت موگابه – رئیس جمهور زیمبابوه – در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) از چاپ اسکناس‌های محلی دفاع کرد و آن‌ها را "ارز جایگزین" نامید. وی همچنین گفت این اقدام دست مجرمانی که برای "جمع‌آوری دلار" به زیمبابوه می‌روند را کوتاه خواهد کرد.

این در حالی است که معترضان در شعارهایشان رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیمبابوه را محکوم کردند و اسکناس‌های جدید را به دستمال کاغذی تشبیه کردند.

در ماه‌های گذشته، زیمبابوه به دلیل معضلات وخیم اقتصادی شاهد تظاهرات زیادی بوده است که بیشتر با دخالت پلیس لغو شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار