جبارزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ اولین دقایق آغاز ساعت کاری خود را با بازدید از بخش دیالیز آغاز نمود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بخشی که سکوت حکم فرماست . بدنهای بی رمق و نیمه جان با چشمان فرو رفته و خیره به شلنگی که حيات آنان را رقم مي زند، شيلنگ پرخوني که يکسر آن به سرخرگ و سياهرگ و سرديگر آن به دستگاه دياليز متصل است و هر بار با نوازش پرستاران مهربانی امید به زندگی را در می یابند .مدیر شبکه در این بازدید از نحوه ارائه خدمات به این عزیزان و روند درمانی بیماران دیالیزی مطلع گردید.

وی گفت: خدمت به این بیماران بالاترین اجر دنیوی و اخروی را دارد که زبان در برابر این خدمات قاصر است.

خدامرادی مسئول بخش دیالیز بیمارستان شهید راثی عمده ترین مشکلات موجود را کمبود دستگاهای دیالیز اعلام کرد و اظهارنمود: با توجه به افزایش بیماران به 30 نفر در شهرستان و عدم جوابگویی این بخش تنها با شش دستگاه جهت ارائه خدمات ما مجبور شدیم بخش دیالیز را سه شیفه نمائیم که هر روز بیش از 16 بیمار و هر بیمار سه الی 4 ساعت از خدمات این بخش بهرمند شوند.

در ادامه جبارزاده راهکارهای لازم را برای هرچه ارائه هر چه بهتر خدمات بخش مربوطه ذکر کرد و افزود: با توجه به قدیمی بودن و کارکرد بیش از حد دستگاهها که یکی از بزرگترین مشکلات بخش مربوطه می باشد امیدواریم با حمایتهای مسئولین دانشگاه این کمبودها به زودی مرتفع گردد. وی در ادامه با بیماران درحال دریافت خدمات مصاحبه نمود و گیرندگان خدمات اظهار رضایت نمودند .

جبارزاده در توصیه به مردم عزیز اظهار نمود: ديابت و فشار خون بالا از عوامل مهم ابتلا به بيماري کليوي و دياليز است. وقتي يک بيمار دياليزي در خانواده وجود دارد انگار تمام اعضاي آن خانه بيمار هستند چرا که دفعات دياليز و تکرار آن براي اهالي خانواده هم دردسرساز مي شود و علاوه بر هزينه هاي مادي اين بيماري مسائل روحي و رواني را براي بيمار و خانواده او در پي خواهد داشت.

جبارزاده در ادامه به حمایتهای خیرین اشاره و افزود: امیدواریم خیرین محترم شهرستان شاهین دژ در راستای ارتقای خدمات دهی به بیماران کلیوی قدمهای مثبتی را بردارند و با حمایتهای خیرین بتوانیم بخشی از تجهیزات مورد نیاز ازجمله تهیه یک دستگاه یو پی اس با توجه به نوسانات برق برای بخش دیالیز که بسیار ضروری میباشد تامین نمائیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.