خبر بازگشت مجازات اعدام با گیوتین در فرانسه تکذیب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «اسنوپس»، به تازگی مقاله ای جعلی در برخی وبسایت ها منتشر شده است که در آن گفته می شود فرانسه در حال بازگرداندن قانون مجازات گیوتین برای اعدام تروریست های داعشی است. اما این ماجرا تا چه حد حقیقت دارد؟

اخیرا وبسایت «میدایست بیست»، با انتشار مقاله ای مدعی شد فرانسه در حال بازگرداندن مجازات اعدام با گیوتین برای تروریست های دستگیر شده است. این مقاله در پی حمله با کامیون و کشته شدن 84 تماشاگر مراسم آتش بازی «روز باستیل» در شهر نیس فرانسه منتشر شد. در این مقاله آمده است:

«در پی حملات تروریستی در ماه های اخیر در فرانسه، فرانسوا اولاند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد تمایل دارد عاملان حوادث تروریستی فرانسه را با گیوتین اعدام کند.»

اما این خبر شایعه ای بیش نیست و حقیقت ندارد. این سایت ماهیتی شایعه پراکنانه دارد و همانطور که در معرفی این وبسایت آمده است، اخبار طنز و فکاهی مرتبط با خاورمیانه را منتشر می کند.

آخرین مجازات اعدام با گیوتین در فرانسه در سال 1977 اجرایی شد. چند سال پس از آن، در سال 1981، فرانسه رسما مجازات اعدام را منسوخ اعلام کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار