بازرسین وزارت بهداشت از مرکز آموزش بهورزی مهاباد بازدید کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کارشناس مسئول بهورزی وزارت بهداشت گفت: هدف از این بازدید اعتبار بخشی مراکز آموزش بهورزی می باشد که یک برنامه کشوری است که از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه به صورت همزمان در سراسر کشور در نیمه اول مرداد ماه برگزار می شود و توسط کارشناسان مسئول بهورزی از آموزشگاه های بهورزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور اعتبار بخشی بازدید می نمایند.

خانم فرحناز فولادوند گفت: در این بازدید طبق فرم چک لیست های مشخص شده از طرف وزارت متبوع بازدید های اعتبار بخشی انجام می شودو پرسشگری نقطه نظرات همکاران را در خصوص برنامه های کار این مراکز انجام می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت مراکز را از لحاظ نیروی انسانی، مربی ،فضای فیزیکی،تجهیزات و تعداد دانش آموز بهورز و مراقبین سلامتی را که در حال آموزش می باشند،امکانات سمعی بصری و کمک آموزشی که در این مراکز وجود دارند را ارزیابی می کنیم. و در مجموع مرکز آموزش بهورزی را به عنوان یک واحد ستادی مجموعه مرکز بهداشت شهرستان ها پایش می کنیم.

وی افزود: در طول مدت 15 روز (نیمه اول مرداد ماه) تعداد 272 مرکز در کل کشور مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرند و نتیجه بدست امده از این پایشها به وزارت متبوع ارسال می شود.

وی در خصوص بازدید از این مرکز گفت: مهاباد اولین مرکز آموزش بهورزی در سطح دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می باشد و در چند روز آینده تمامی 16 مرکز کل استان مورد ارزیابی و بازدید قرار می گیرد. مرکز آموزش بهورزی مهاباد یک مرکز بسیار خوب با مربیان توانمند،برنامه ریزی مشخص،ومستندات بازدید شده خیلی خوب و کامل و از نظر فضا و تجهیزات،خوابگاه مناسب و در خور بهورزان این شهرستان بوده.که نتیجه تلاشها و حمایتهای معاونت بهداشتی دانشگاه متبوع و مدیریت شبکه می باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.