استاندار آذربایجان غربی خواستار توجه به اولویت های اساسی استان در توزیع اعتبارات شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهندس سعادت در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، کهوریان معاون امور عمرانی استاندار، دکتر بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و سایر اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت لحاظ نمودن الزامات بودجه و اولویت های اساسی استان در توزیع اعتبارات در سالجاری تاکید کرد.

سعادت گفت: الزاماتی که در بودجه مطرح شده باید مورد رعایت قرار گیرد و در کنار آن یکسری اولویت ها را هم در خود استان داریم که انتظار داریم در توزیع اعتبارات، تامین هزینه های آنها که مربوط به تمام شهرستان هاست مورد لحاظ قرار گیرد.

احداث 100 مرکز درمانی و پایگاه سلامت در استان، توسعه ورزش همگانی، اعطای تسهیلات برای ایجاد توسعه و اشتغال در روستاها، ساخت موزه مرتبط با بمباران شیمیایی در سردشت به همراه ساخت یک فیلم مربوط به این جنایت بشری، توسعه و فعالسازی کشت های گلخانه ای در استان با هدف اشتغال و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی و اجرای پروژه ها و پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جمله مسائل و موضوعات دارای اهمیتی بود که مقام عالی استان آنها را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه به آنها در توزیع اعتبارات شد.

وی در رابطه با احداث پایگاههای سلامت در استان اظهار کرد: این پایگاهها طی تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت منعقد شده در دو فاز در استان اجرا و به بهره برداری خواهد رسید که نتیجه آن ارتقای سلامت عمومی و کاهش مراجعات به بیمارستان هاست.

سعادت در خصوص توسعه ورزش همگانی در استان نیز گفت: توسعه ورزش های همگانی هم مورد تاکید مسئولان کشوری و هم استانی است و این امر که در حال حاضر در استان اجرا می شود در شادابی و نشاط و سلامت جامعه تاثیرات مثبت دارد؛ فلذا لازم است برای گسترش و فراگیر کردن آن در استان تلاش نماییم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ارتباط با سرمایه گذاری در روستاها نیز ابراز داشت: ارائه تسهیلات برای توسعه و اشتغالزایی روستاییان، در تثبیت جمعیت در روستاها و رونق تولید نقش بسزایی دارد و این موضوع طی تفاهم نامه منعقده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان پیگیری می شود.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با موضوع احداث موزه و ساخت فیلم مربوط به بمباران شیمیایی سردشت نیز گفت: اینکه جنایت قدرتهای استکباری و بمباران شیمیایی سردشت به جهانیان اعلام شود، یک خواست و مطالبه ملی و همچنین مطالبه مردم سردشت است فلذا درصدد هستیم از طریق موزه و ساخت فیلم، این جنایت بشری را در دنیا مطرح سازیم.

سعادت افزود: فیلم مربوط به بمباران شیمیایی سردشت، توسط یک کارگردان ایرانی ساخته خواهد شد که در بخشی از این فیلم، بمباران هیروشیما که قربانیان آن هم سرنوشت با قربانیان بمباران سردشت بوده اند نیز مطرح خواهد شد.

وی در رابطه با توسعه گلخانه ها در استان هم افزود: توسعه کشت های گلخانه ای که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است می تواند بستر اشتغالزایی جوانان را فراهم کند و در همین راستا تاکنون 550 هکتار زمین توسط جهاد کشاورزی استان برای اجرای کشت های گلخانه ای مطالعه شده که 300 هکتار آن قطعه بندی و برخی نیز واگذار شده اند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم کوچک سازی دولت تاکید کرد و افزود: با کوچک سازی دولت، پاسخگویی و کارایی آن افزایش یافته و دولت از تصدی گری امور رهایی می یابد و فضا برای فعالیت بخش خصوصی بیش از پیش فراهم می شود فلذا از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

حضرتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گزارش آخرین وضعیت اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای استان تا پایان سال 94 را ارائه کرد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین در رابطه با توزیع اعتبارات عمرانی استان در سال 95 توضیحاتی را ارائه نمود.

وی اظهار داشت: در توزیع اعتبارات برای شهرستان های استان، شاخص هایی مانند تعهدات سال گذشته، اتمام پروژه های نیمه تمام و رساندن شاخص های توسعه شهرستان ها به میانگین استان لحاظ شده است.

حضرتی همچنین از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 در روزهای آتی خبر داد و گفت: 227 میلیارد تومان از بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 در استان بدهکاریم که با تمهیدات انجام شده، این رقم پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: 850 نفر از نیروهای جدیدالاستخدام که در سالهای گذشته بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف و در دستگاهها مشغول بکار شدند.

در این جلسه همچنین فرمانداران و مدیران استانی، سوالات و دیدگاههای خود را در ارتباط با بودجه استان در سالجاری مطرح کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.