نوزدهمين كنگره سراسري اتحاديه جامعه اسلامي دانشجویان سراسر کشور در مشهد برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كشور در نشست خبري اين كنگره اظهار كرد: با هدف هم اندیشی اعضای دفاتر دانشگاهی کشور و بررسی مسائل درون تشکیلاتی ،اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به عنوان عالی ترین رکن تشکیلاتی جامعه اسلامی و نیز استماع گزارش عملکرد اعضای قبلی اتحادیه و انتخاب اعضای جدید آن، ٤و ٦ ام مرداد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

حسين زينليان افزود: در اين كنگره شوراي مركزي اتحاديه انتخاب مي شود تا در سال حساس انتخابات رياست جمهوري و انتخابات مركزي شهر و روستا ، جامعه اسلامي دانشجويان بتواند در جهت تعميم افكار عمومي و بصيرت افزايي و روشن گري گام بردارد.

وی با بیان اینکه مهمترین تکلیف جامعه دانشجویی مطالبه گری است تا جوان دانشجویی نسبت به مردم بی تفاوت نباشد، اظهار کرد:روزگاری در این کشور جنگ سخت بود اما امروز نه تنها با جنگ نرم مبارزه می کنیم بلکه مشکلات دیگری هم داریم که باید با جهاد علمی و روحیه آرمانگرایی خواسته های به حق مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: دو بار از این اتحادیه دعوت شده است تا دیدگاه هایش بیان کند ولی با چنین روندی مخالف هستیم زیرا یک بار وزارتخانه مربوطه هم ارتباط مستقیم با این مجموعه برقرار نکرده است و این اتحادیه نسبت به مشکلات موجود بی تفاوت نیست.

زینیلیان بیان کرد: اگر فضای گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاهها رخ ندهد در سال ۹۶ که سال انتخابات ریاست جمهوری است با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود و باید فضای گفتگو و تبادل اطلاعات محقق شود.

وی افزود: برخی از مسئولان مانع برگزاری کرسی های آزاداندیشی با سلایق سیاسی مختلف هستند و برخی دست های پشت پرده نیز مانع از تحقق اهداف این اتحادیه شده اند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشکلات موجود در روز دانشجو در سالهای گذشته گفت: در ۱۶ آذر سال های ۹۲ و ۹۳ اجازه حضور نمایندگان تشکل های رسمی کشور در دیدار با ریاست جمهوری داده نشد و با اقدامات صورت گرفته این اجازه در ۱۶ آذر سال ۹۴ داده شد و علت عدم اجازه ها هم مخالفت های جناحی – سیاسی بوده که کاربردی با این عملکرد آنها ندارد زیرا ۱۶ آذر روزی است که متعلق به همه دانشجویان بوده و تنها مربوط به دانشجویان خاصی نیست.

زینلیان افزود: انتظار داریم همانگونه که هر سال برای نمایندگان تشکل های دانشجویی فضایی راحت برای دیدار با مقام معظم رهبری حاکم است، این فضا در دیدار با رئیس جمهوری هم حاکم باشد و متاسفانه در دیدار دانشجویان با رئیس جمهور در ماه مبارک رمضان اجازه حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی مانند اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان داده نشد و این اجازه تنها به حامیان دولت داده شد؛ همچنین رئیس قوه مقننه هم سالها است که جلسه ای با این اعضا تشکیل نداده و رئیس قوه قضائیه نیز تاکنون هیچ جلسه ای نداشته و این مهم خلاف خواسته مقام معظم رهبری است که فرمودند سران قوا با دانشجویان ارتباط مستمر برقرار کنند و جنبش دانشجویی امروز نسبت به دوران اول انقلاب متفاوت بوده و حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه هر سال در این همایش ۹ نفر در سراسر کشور به عنوان شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان انتخاب می شوند گفت: این کنگره ها سالی یک نوبت برگزار می شود و در هر سال هم بازتاب های خوبی را داشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.