سه ماهه نخست امسال بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در این استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه مایحتاج عمومی فقرا و نیازمندا و اجرای طرحهای عام المنفعه هزینه شده است، گفت : در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در این استان جمع آوری شده است.
سید جواد رضوی با بیان این که زکات یکی ازبهترین الگوهای اسلامی برای کاهش فقر است تصریح کرد: در سه ماه اول امسال، بالغ بر 380 میلیون ریال زکات واجب و بیش از 2 میلیارد و 420 میلیون ریال زکات مستحبی در سطح استان جمع آوری شده است.
وی افزود : مصرف زکات سه ماهه اول امسال استان شامل121 قلم جهیزیه به ارزش130میلیون ریال، هزینه درمان 48 بیمار به ارزش 85 میلیون ریال، کمک هزینه ساخت 3 واحد مسکونی به ارزش320 میلیون ریال و مابقی بصورت نقدی به ارزش 2  میلیارد و 275 میلیون ریال بوده که در اختیار افراد نیازمند  و مدد جویان قرار گرفته است.
رضوي خاطرنشان کرد: شهرستان آرادان با 91 درصد تحقق درآمدهای زکات در سه ماهه امسال نسبت به برنامه پیش بینی شده توانست رتبه نخست جمع آوری زکات را در سطح استان به خود اختصاص دهد.
وي گفت: در سه ماهه سالجاری شهرستان آرادان با جمع آوری بالغ بر 1 میلیارد و 100 میلیون ریال نسبت به مدت مشابه پارسال، 222 درصد رشد درآمد داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: سیاستهای شورای جمع آوری زکات درکشور این است که ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان هزینه و ۴۰ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شود.
رضوي با بیان اینکه پرداخت زکات می‌تواند آثاردنیوی  واخروی مطلوبی بر زندگی فردی واجتماعی داشته باشد، افزود: در زمینه های اقتصادی وسیاسی نیز آثار پرداخت زکات برکسی پوشیده نیست.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.