رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی کشور از راه اندازی پایگاه اورژانس در 50 روستای کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ امین صابری نیا گفت: یکی از اولویت‌های اساسی اورژانس کشور راه‌اندازی اورژانس در مناطق روستایی است که امسال پیش‌بینی‌شده در بیش از 50 روستای کشور پایگاه اورژانس راه‌اندازی شود و درصدد هستیم 70 درصد روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات اورژانس قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی ازنظر کیفیت و خدمات‌رسانی نیز مبنای اساسی فوریت‌های پزشکی کشور است، افزود: بیشترین مراجعه‌کنندگان به اورژانس مربوط به بیماران قلبی و مغزی بوده است که با برنامه‌ریزی‌های هدفمند خدمات‌رسانی به این بیماران در سریعترین زمان انجام‌شده است.

رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی کشور بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فوریت‌های پزشکی تعیین نوع پاسخگویی به حوادث توسط افراد مختلف است که در این راستا ساماندهی اساسی شده است تا اشخاص در زمان و موقع مناسب نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

صابری نیا گفت: برنامه نحوه برخورد با حوادث مختلف در کشور تدوین‌شده است و این برنامه گام بزرگی در توسعه و پیشرفت برنامه‌های اورژانس است که می‌تواند خدمات‌دهی کارکنان اورژانس را تسهیل نماید.

وی تصریح کرد: فوریت‌های پزشکی و اورژانس برای پیشگیری از مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی نیز اقدامات خوبی است و امروزه سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور ناشی از حوادث ترافیکی است که متأسفانه در این حوادث افراد 20 الی 40 سال جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.