برگزاری نمازجمعه در 10 منطقه جدید در خوزستان هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان  در آبادان گفت: در خصوص برگزاری نماز جمعه در یک منطقه تقسمات کشوری تاثیری ندارد بلکه ملاک برگزاری نماز جمعیت هر منطقه است .

حجت الاسلام محمود محمدزاده افزود: حداقل جمعیتی که برای اقامه نماز جمعه در یک منطقه پیش بینی شده پنج هزار نفر است که با توجه به این مطلب که نمازجمعه یک نماز حکومتی است تعداد شرکت کنندگان در آن نیز باید در شان و منزلت نماز حکومتی باشد.

وی به پایش سن نمازگذارن شرکت کننده در نماز جمعه اشاره کرد و گفت:به طور متوسط، سنین 15 تا 35 سال، 70 درصد نمازگزاران را تشکیل می دهند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان نمازجمعه را مایه شکوه و عظمت حاکمیت اسلام و ولایت فقیه دانست و افزود:بر برپایی نمازجمعه بیانگر جماعت مسلمانان، برادری و برابری است.

حجت الاسلام محمدی زاده نمازجمعه را نبض جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت:نمازجمعه نشان دهنده حاکمیت اسلام و حاکمیت مومنان و مستضعفان است.

روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

بعد از پیروزی انقلاب آیت الله حاج شیخ غلامحسین جمی از سوی امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه آبادان منصوب و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز نماز جمعه آبادان به امامت ایشان برگزار می شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.