با دستورمعاون امورعمرانی استاندار، کمیته فنی ارزیابی ایمنی حمل ونقل و راههای استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با بیان اینکه برروی آمارهای جمع آوری شده درحوزه حمل ونقل و ایمنی تحلیل کاربردی انجام شود گفت:آمار و داده های جمع آوری شده در تمامی حوزه ها به تنهای تاثیری در بهبود شرایط موجود در آن محدوده ندارد و باید این داده ها و اطلاعات بدقت بررسی و تحلیل های کارشناسی انجام گیرد.

تقی کهوریان افزود:با توجه به اهمیت و نقش بخش های حمل ونقل و راه درتوسعه و تقویت شاخص های اقتصادی ، تحلیل آمارها وکارمطالعاتی برای شناسایی معایب، نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی درحوزه ایمنی راهها و ارائه راه حل ها برای اصلاح و بهبود وضعیت موجود باید جدی گرفته شود و به همین منظورکمیته ای متشکل از تمامی دستگاههای مسئول درحوزه حمل ونقل و ایمنی درزیرمجموعه این کمیسیون تشکیل می شود.

وی ادامه داد:ارائه آمار تنها چاره کار نیست و ش ناسایی علل و عوامل وقوع حوادث رانندگی و داشتن برنامه ای زمانبندی شده و اولویت بندی طرح های اصلاحی برای رفع موانع و افزایش ایمنی سفر باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی همچنین با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالان حوزه حمل و نقل در استان ، تدوین برنامه جامع نظارتی و افزایش نظارت های سیستمی بر ناوگان حمل و نقل عمومی وفعالیت مدیران فنی شرکت های حمل ونقل در استان را خواستار شد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی نیز در ابتدای این جلسه در گزارشی به برنامه های ارتقاء ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان پرداخت .

خانم فروغ فاریابی در این گزارش اظهار داشت: 2520 دستگاه خودرو شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری در قالب 109 شرکت مسافربری داخلی و 8 شرکت مسافربری بین المللی در استان فعال است .

وی همچنین تعداد ناوگان حمل ونقل بار در استان را 15164 دستگاه اعلام کرد وافزود:در بخش جابجایی کالا 153 شرکت داخلی و 28 شرکت بین المللی فعالیت می کنند .

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ارائه آموزش های عمومی و اختصاصی رانندگان ناوگان عمومی و شاغلین در این بخش، نظارت بر فعالیت مدیران فنی شرکت ها و موسسات و اجرای طرح نظارت و کنترل تردد ناوگان عمومی، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین وساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی دراستان برشمرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.