شیراز؛

واگذاری طرح های نیمه تمام میراث فرهنگی به بخش خصوصی

۱۰۰ طرح نیمه‌تمام میراث فرهنگی فارس به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس  واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را سبب رونق و احیای این بناها دانست و  افزود: مذاکره با صندوق احیا و بهره‌برداری برای واگذاری بناهای تاریخی استان انجام شده که صندوق این بناها را به صورت بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده  و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
مصیب امیری با بیان اینکه ۲۷ منزل تاریخی به شهرداری شیراز واگذار می شود ،ادامه داد:در ابتدا سه بنای باغ موزه مشاهیر، مجموعه آرامگاه سعدی و آب رکنی شیراز به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این امر سبب سرعت گرفتن طرح های نیمه تمام است.
امیری بیان کرد: میراث فرهنگی تاکنون 24 میلیارد ریال هزینه کرده است که سرمایه‌گذار ی در طرح مجموعه سعدی و آب رکنی از سال 88 شروع و تاکنون بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای استان فارس  را ازدیگر  طرح های مهم دانست که اعتبارات سازمان میراث فرهنگی سبب فرایندی طولانی مدت شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت ورود بخش خصوصی این بنا در 2 سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: ورود گردشگران خارجی به استان فارس 30 درصد رشد داشته که سالانه 1.5 میلیون نفر از  مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید می کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار