مشهد؛

نمایش تمبرهای یادبود آیت‌الله طالقانی

تمبرهای یادبود آیت‌الله طالقانی به مناسبت 5 مرداد در آستان رضوی به نمایش در آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: در آستانه پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران به امامت مجاهد نستوه آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در سال 1358تمبرهای یادبود این روحانی مبارز، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.

محمدحسین یزدی‌ن‍ژاد افزود: تمبر بزرگداشت آیت‌الله طالقانی به مبلغ 5 ریال، با چاپ تصویری از این روحانی مبارز در 18 شهریور 1359 و تمبر یکصدمین سالگرد ولادت آیت‌الله طالقانی نشسته بر سجاده نماز و در حال نیایش با معبود به ارزش اسمی دو هزار و 500 ریال و انتشار 15اسفند 1389 از تمبرهای به نمایش درآمده است.

او گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دو نوبت به مناسبت بزرگداشت و همچنین یکصدمین سالگرد ولادت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، در شمارگان دو میلیون و 250هزار قطعه، تمبر یادگاری این مجاهد انقلابی را چاپ و منتشر کرده است.

مسئول گنجینه تمبر آستان قدس رضوی افزود: امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با توجه به مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر این مجاهد نستوه علیه رژیم ستم‌شاهی به او لقب ابوذر زمان را داده بودند

دوستداران تاریخ و فرهنگ می توانند تا 12 مرداداز ساعت 8 تا 20:45 و در روزهای تعطیل در ساعات صبح از این تمبرها در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از 800هزار قطعه تمبر از ایران و حدود 240 کشور و مستعمرات سابق جهان، یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های تمبر در کشور و منطقه محسوب می‌شود که هر ساله صدها هزار بازدیدکننده از ایران و دیگر کشورهای جهان دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار