نمایش «سه خواهر و دیگران» به تفکر و اندیشه مخاطب بسیار فکر کرده و این موضوع را در اولویت خود قرار داده است.

علیرضا ناصحی بازیگر نمایش «سه خواهر و دیگران» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به نقشش در این اثر گفت: من نقش «سولنی» خواستگار خواهر کوچک این سه خواهر را بازی می کنم و از طریق افشین هاشمی به حمید امجد معرفی شدم. هرچند که خودم هم خیلی دوست داشتم، در یکی از کارهای او بازی کنم و خوشبختانه این اتفاق با بازی در نمایش «سه خواهر و دیگران» رخ داد. این نمایش از آن دسته کارهایی است که به تفکر و اندیشه مخاطب بسیار فکر کرده و این موضوع را در اولویت خود قرار داده است. به طور کل تئاتر می تواند به عنوان هنر، اندیشه‌ورزی را در مخاطب تشدید کند.
 
وی ادامه داد :بعد از مدت‌ها دارم در کاری ایفای نقش می‌کنم که باید خودم را به کارگردان بسپارم. در واقع در کارهای قبلی اینگونه نبود. من به عنوان بازیگر هم باید ایده می‌دادم و هم بازی می کردم و کار به صورت کارگاهی پیش می رفت. اما حالا همه چیز آماده است. حتی حالت‌ها و دیالوگ بازیگر را هم کارگردان از قبل تعریف کرده و بازیگر فقط باید آن را اجرا کند.

ناصحی تصریح کرد: نزدیک به سه ماه تمرینات فشرده داشتیم و کار بسیار سخت بود و شاید حالا بعد از مدت‌ها تمرین تازه به آدم‌های نمایشنامه رسیدیم. اما در کل کار بسیار ارزشمند است و می‌توان آن را به عنوان تئاتر خوب معرفی کرد.

وی در خصوص کیفیت برخی آثار نمایشی گفت: ما به عنوان هنرمند دست مخاطب را می‌گیرم و به سالن تئاتر می کشانیم اما نمی‌دانم چرا سطح کارهایمان را پایین آوردیم و در همین راستا، سطح سلیقه مخاطب هم پایین می آید. شاید زیاد از حد به سمت گیشه می‌رویم.

ناصحی افزود :در گذشته تئاتر معنوی تر بود. الان تماشاگر فقط برای سرگرمی تئاتر می‌بیند؛ البته سرگرمی بد نیست اما بخش اندیشه ورزی و ژرف اندیشی آن کمتر شده. واقعا حیف است که در آثارمان تنها به فکر سرگرم کردن مخاطب باشیم.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.