معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران از برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و افغانستان 19 و 20 مرداد در تهران خبرداد.

برگزاری پنجمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان در تهران
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران در نخستین نشست مشترک استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ضمن تشریح اهداف این نشست دوروزه در مشهد، اظهار داشت: این دوره مقدمه‌ای خواهد بود برای پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و افغانستان که  19 و 20 مرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی دستاوردهای این نشست را مثبت ارزیابی کرد و افزود: توافق های صورت گرفته، فردا سه شنبه با حضور وزیر کشور نهایی می شود و به امضا خواهد رسید.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از تشکیل دبیرخانه‌ای برای پیگیری اجرای مصوبات این نشست خبر داد.

دین پرست در پایان  برلزوم حفظ ثبات و امنیت در کشور افغانستان تاکید و حادثه تروریستی اخیر در کابل را محکوم کرد.

در ادامه مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور، از اسلام به عنوان مهمترین نقطه ی مشترک یاد و تاکید کرد: دشمنان در تلاشند تا با ایجاد نفاق، این همبستگی را از بین ببرند.

وی افزود: کشورهای اسلامی اگر به ظرفیت های خود تکیه کنند و اتحاد و برادری خود را تقویت کنند؛ در برابر هر ابرقدرتی خواهند ایستاد.

 قائم مقام تولیت آستانقدس رضوی به روحیه ی مقاوم مردم افغانستان اشاره کرد و گفت: این مهم نشات گرفته از آموزهای دین مبین اسلام و اهل بیت (ع) است.

 بازمحمد احمدی معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان دیگر سخنران این دیدار هم گفت: بدون وحدت و همدلی نمی توان از چالش های موجود در افغانستان عبور کرد.

وی افزود: ما به دنبال توسعه ی همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه ها به ویژه در خصوص مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته هستیم.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان، فقر، بی سوادی و تروریسم را مهمترین عوامل عقب ماندگی در کشور افغانستان دانست و اظهار داشت: دولت برای رفع این موارد تلاش های گسترده ای صورت داده است.

گفتنی است؛ در پایان مهمانان، ضمن زیارت بارگاه منور رضوی و شرکت در  نماز جماعت، در ضیافت نهار حضور یافتند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.