استاندار خراسان جنوبی با اشاره به زیرساخت‌های موجود و مشترک در کشورهای ایران و افغانستان از آمادگی این استان برای تکمیل راه‌های ارتباطی میان این دو کشور خبر داد.

آمادگی برای تکمیل راه‌های ارتباطی میان ایران و افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سیدعلی اکبر پرویزی امروز در نخستین نشست مشترک استانداران مرزی ایران و افغانستان که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدیدی که از مرز بین دو کشور داشتیم به این نتیجه رسیده‌‌ایم که آمادگی تقویت زیرساخت‌های این مناطق و تکمیل آن در سال جاری وجود دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم به سرعت راه استان فراه را تکمیل کنیم، خوشبختانه امسال اعتبارات مناسبی دریافت شده و اگر دولت افغانستان نیز به ما کمک کند می‌توان محور اتصال هرات و استان خراسان جنوبی را کامل کرد.

پرویزی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های ما از کشور افغانستان این است که برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در آن کشور تسهیلاتی برقرار شود البته در حال حاضر نیز امکان سرمایه‌گذاری‌های مشترک وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه حدود 700 نفر از کارگران افغان در مرزهای ایران مشغول به کار هستند، گفت: امکان ارتقاء این وضعیت و ایجاد اشتغال فراهم است.

وی تصریح کرد: همچنین زمینه‌های توسعه آموزش عالی، بهداشت و درمان با راه‌اندازی پایانه‌های جدید مسافربری وجود دارد.

پرویزی با اشاره به تردد کامیون‌های باربری بین دو کشور عنوان کرد: روزانه بین 200 تا 300 کامیون بین ایران و افغانستان تردد می‌کنند که می‌توان این میزان را توسعه داد. بازگشایی مرز یزدان می‌تواند به این مساله کمک کند. خواسته ما این است که برای این مهم کمیته مشترک بین دو کشور تشکیل شود تا ترددها ساماندهی یابد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در صورت ساماندهی ترددها امنیت دو طرف نیز تامین خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این در نظر داریم ایجاد راه‌آهن چابهار به مشهد را به عنوان یک نقطه اتصال در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار