ارومیه؛

شهرستان تکاب آماده میزبانی از پیکر پاک شهدای گمنام

فرماندار شهرستان تکاب در جلسه شورای اداری گفت: این شهرستان آماده میزبانی از پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایرج ثقفی در جلسه شورای اداری شهرستان تکاب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام افزود: تمهیدات لازم در کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تکاب برای تشییع و تدفین پیکر پاک شهدای گمنام در این شهرستان فراهم شده است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران جزیره امنی در منطقه است که امنیت پایدار آن به همت ایستادگی، مقاومت ودلاور مردیهای رزمندگان اسلام برقرار شده است.

ثقفی گفت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دسیسه‌های دشمنان اسلام، حمایت و پشتیبانی از مدافعان حرم و محور مقاومت امری ضروری است وهمه مسئولان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار با اشاره به اهمیت حضور اقشار مردم در صحنه‌های مختلف افزود: ارتباط و اتحاد بین مردم و مسسئولان باید حفظ شده و تقویت گردد چراکه مردم همواره با تمام توان برای عزت و عظمت نظام جانفشانی کرده‌اند.

وی گفت: باید ازهرگونه اقدامی که به اتحاد و انسجام در جامعه و سست نمودن پیوند مردم با مسئولان می‌شود اجتناب نمود.

فرماندار تکاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اعتراضات و حوادث مربوط به مسایل معادن گفت: راهبندان و بستن مسیر جاده معادن کار صحیح و مناسبی نبود و به نفع توسعه شهرستان و در راستای اهداف نظام نیست.

ثقفی افزود: متأسفانه عده‌ای با اجتهاد شخصی و از روی ناآگاهی از قوانین، مردم را در روستاها علیه دولت و مسئولان تحریک می‌کنند و اقدام به قطع برق واحدهای صنعتی و مسدود نمودن جاده‌ها می‌نمایند.

وی ادامه داد: شهرستان تکاب جزیره جدا از کشور نیست و قوانین مربوط به معادن در کل کشور یکسان است و در این راستا نباید عده‌ای اندک به تشویش اذهان عمومی بپردازند.

فرماندار با اشاره به حق مطالبه‌گری در جامعه افزود: باید سازوکارها و روش‌های صحیح مطالبه‌گری به مردم بیان شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود چرا که بستن جاده‌ها به بهانه مطالبه آسفالت، شایسته مردم و نظام اسلامی نیست.

ثقفی ادامه داد: کارهای عمرانی نیاز به اقدامات مقتضی و مرتبط دارد و مردم برای پیگیری مطالبات خود، دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی را در جریان امورقرار دهند.

فرماندار با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در شهرستان در خصوص اهمیت نقش معادن در اقتصاد شهرستان افزود: معادن باید حقوق دولتی و مالیات بر ارزش افزوده را طبق قانون پرداخت کرده و درکنار آن نیز رعایت اصول زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی را در دستور کار خود قراردهند.

وی با اشاره به شتاب گرفتن فعالیت‌های عمرانی در شهرستان افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌ها و طرح‌های قابل بهره‌برداری خود را برای افتتاح در هفته دولت آماده نمایند.

ثقفی افزود: شهرستان تکاب جزو معدود شهرستان‌های استان است که فعالیت‌های عمرانی در آن علیرغم مشکلات مالی فراوان به سرعت در حال اجرا و پیشرفت است.

در ابتدای جلسه شورای اداری، نماینده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در ستاد مدافعین حرم با تقدیر از فداکاری های مدافعان حرم: گفت مقاومت به همراهی مردمی نیاز داردو در این راستا ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی تشکیل شده است.

سرهنگ بهلول جاهدی افزود: شورای سیاستگذاری مدافعان حرم در شهرستان تکاب نیز به ریاست امام جمعه و با حضور فرماندار و فرمانده سپاه تشکیل شده و این ستاد در تکاب نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم با تمام توان و با وجود امکانات و نیروی اندک در مقابل دشمنان اسلام ایستاده اند تا آنها به مرزهای کشورمان نزدیک نشوند.

وی بیان کرد: مدافعان حرم با فداکاری و به دور از خانه و خانواده خود مخلصانه و بدون ادعا و چشمداشت بر علیه بزرگترین دشمنان نظام می جنگند.

در این جلسه امام جمعه تکاب نیز با اشاره به اهمیت محور مقاومت در حفظ وحراست از کیان نظام اسلامی و حفظ امنیت کشور گفت: امنیت و آسایش موجود در کشور به تلاش ها و ازخود گذشتگی مدافعان حرم و محور مقاومت بستگی دارد.

حجت الاسلام عبداله محمدی افزود: مردم و مسئو لان باید از نظر مادی و معنوی از محور مقاومت پشتیبانی کنند.

وی تصریح کرد:جوانان ایران اسلامی با ایثار و از جان گذشتگی خود، در مقابل جنایات استکبار جهانی و گروه های وهابی و سلفی مقاومت و ایستادگی می کنند.

وی اظهار نمود: در سایه ولایت اهل بیت (ع) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، ناامنی‌ها و مشکلالت فراوانی که دامن گیر کشورهای اسلامی شده در ایران اسلامی وحود ندارد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شهید ، گمنام ، تکاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.