اهتمام مسئولان کشوری و استانی برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی  در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و سایر اعضای این شورا در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی را جزو اساسی ترین سیاست های دولت در استان برشمرد و خواستار مساعدت و توجه مدیران کشوری و مدیران بانکی به این موضوع شد.

سعادت در ادامه این جلسه با بیان اینکه اقتصاد آذربایجان غربی همواره متکی بر کشاورزی بوده است، افزود: از آنجا که کشاورزی در این استان بصورت سنتی بوده، هم تولید کم است و هم ارزش افزوده پایینی دارد؛ فلذا ضروری است با سرمایه گذاری در این امر، فضا را برای عبور کشاورزی از روش سنتی به مدرن و مکانیزه که دارای ارزش افزوده بالایی است فراهم کنیم.

وی به دیگر مشکلات استان نیز اشاره کرد و گفت: پایین بودن درآمد سرانه استان نسبت به متوسط کشوری، بالا بودن بعد خانوار در استان نسبت به میانگین کشوری و سنتی بودن تولید نیز از دیگر مشکلاتی است که در استان با آنها مواجه هستیم و این باعث شده که مردم سهم و مشارکت کمی در تولید داشته باشند که باید برای رفع این مشکلات، اهتمام و توجه ویژه ای از سوی مسئولان کشوری صورت گیرد.

استاندار و رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود، وجود قومیت ها و مرزنشینان در آذربایجان غربی را یک ظرفیت دانست و اظهار داشت: دشمنان همواره برای تحریک و ایجاد فاصله بین اقوام و حکومت، توطئه چینی کرده اند اما این توطئه ها با هوشیاری مردم استان همیشه خنثی شده و برنامه های دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای با شکست مواجه شده است.

سعادت ادامه داد: باید قدر این اقوام و مرزنشینان را بدانیم و برای حفاظت و استفاده از ظرفیت آنها، اشتغال و درآمدزایی برای آنها را در دستور کار داشته باشیم.

وی وجود امنیت و آسایش در جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز مامن امن و آسایش در منطقه است، موجب حسادت دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای شده است و نباید اجازه دهیم دشمن با استفاده از حربه های مختلف از جمله تفرقه افکنی میان اقوام و ادیان، در این امنیت و آسایش خلل ایجاد کند.

ضرورت اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی برای کمک به رونق اقتصادی و تولید در استان، جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از دیگر موارد مورد تاکید و اشاره مقام عالی استان در پنجمین جلسه شورای اداری بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.