قزوین؛

مدیران دانشگاهی عضو اتاق فکر کشاورزی

مدیران دانشگاهی عضو اتاق فکر کشاورزی در نشستی با استاندار مظریت ها و مشکلات استان در عرصه کشاورزی را مورد برسی قرار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛در این نشست مدیران نهادهای علمی و دانشگاهی نظرات ، مشکلات و پیشنهادات خود را در زمینه های کشاورزی علمی ، حضور بیشتر شرکت های دانش بنیاد در بخش کشاورزی ، ارتباط بیشتر جهاد کشاورزی با دانشگاه ها و حرکت به سمت کشاورزی مدرن برای تولید و بهروری بیشتر بیان کردند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان هم در این جلسه از فعالیت 25 شرکت دانش بنیان کشاورزی در استان خبر داد و افزود: با فعال شدن این شرکت ها می توانیم میزان تولید محصولات را بالاتر ببریم.

مهرداد محصص مستشاری از ایده بازار کشاورزی در قزوین هم به عنوان یک حرکت مهم برای تولید بیشتر  محصولات یادو خاطرنشان کرد : این ایده موجب خواهد شد تا دانش نخبگان و فعالان این بخش به زمین های کشاورزی و توسعه پایدار برسد.

وی همچنین از فعال شدن پایلوت تولید 9 محصول استراتژیک خبر داد و گفت : پسته ، گندم ، طیور و گیاهان دارویی از جمله این محصولاتست ک محققان استان درباره آنها تحقیق و پژوهش می کنند.

استاندار قزوین هم دراین نشست بر حرکت به سمت کشاورزی ندرن تاکید کرد و گفت: نهادهای علمی مرتبط با حوزه ی کشاورزی با ارتباط موثر خود می تواند موجب اتصال این حلقه و کمتر شدن مشکلات شوند.

فریدون همتی در  با بیان اینکه طرح هایی چون «دانش در مزرعه» فرصت خوبی برای استفاده از ظریفیت های این بخش ست افزود : این طرح می تواند موجب بهره وری بیشتردر تولید شود.

وی همچنین بااشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان فرصت خوبی برای توسعه بخش کشاورزی ست عنوان کرد : مراکز تحقیقاتی ، هزنیه های تولید را کاهش می دهد و موجب رقابت پذیر شدن می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار