قزوین؛

افزایش اهدای خون بانوان

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با فرهنگ سازی رسانه ها تعداد بانوان اهدا کننده خون افزایش یافته اند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر برادارن در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان اضافه کرد: با کمک رسانه ها از جمله باشگاه خبرنگاران جوان و معاونت خبر صدا و سیمای مرکز قزوین  تعداد بانوان اهدا کننده در سه ماهه نخست امسال دو تا سه برابر شده اند.



بگفته ی دکتر برادارن ، پیش از این 6 درصد بانوان استان در کار خیرخواهانه اهدای خون مشارکت داشتند.

مدیر کل انتقال خون ، فرهنگ سازی را سرمایه ثابت انتقال خون دانست و گفت: حرکت به سمت منابع پایدار سیاست انتقال خون است و در این زمینه باید تعداد اهدا کنندگان مستمر خون از 50 درصد به 90 درصد جمعیت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روزانه 100 واحد و سالانه 32 هزار واحد خون در بیمارستانهای استان مصرف می شود اضافه کرد: برای رفتن به سمت داشتن منابع پایدار افراد باید حداقل دو بار در سال اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون هزینه استحصال هر واحد خون را  200 هزار تومان بیان کرد که این مرکز بصورت رایگان از افراد خونگیری می کند .

دکتر برادارن اضافه کرد: کسانی که توانایی و امکان اهدای خون ندارند می توانند کمک مالی کنند.

وی میزان طلب انتقال خون از بیمارستانهای استان را بابت استحصال و فرآورده گیری خون، یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیر کل انتقال خون استان همچنین از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان بدلیل پوشش رویدادهای خبری و تهیه گزارش در زمینه اهدای خون قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار