اتاق تجارت و صنایع افغانستان با استناد به یک پژوهش تازه این اتاق اعلام کرد که سرمایه داران کوچک و متوسط، نسبت به آینده کاری خود در این کشور خوشبین هستند.

اتاق تجارت افغانستان:سرمایه داران کشوربه آینده خوشبین هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،«عتیق الله نصرت» مدیر عامل اتاق تجارت افغانستان روزسه شنبه درکنفرانس مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران گفت: پژوهش این اتاق نشان می دهد که در 3 ماه اول امسال وضعیت تجارت از منفی 23 درصد به منفی 6 درصد رسیده و این وضعیت رو به رشد بسیار امیدوارکننده است.

وی افزود: تلاش سرمایه داران بخش خصوصی در مرحله اول جلوگیری از ضرر و افزایش توان برای حفظ نیروی کار آنان است و در مرحله بعد کسب سود بیشتر است و دولت باید تسهیلات بیشتری را برای این سرمایه گذاران ایجاد کند.

به گفته وی، بی کاری همچنان یکی از مشکلات عمده افغانستان است و هنوز ادامه دارد و انتظار ایجاد شغل های جدید نیز در آینده نزدیک میسر نخواهد بود، اما اگر سیر صعودی ایجاد اشتغال در کشور ادامه پیدا کند، وضعیت اشتغال تاحدودی بهبود خواهد یافت. 

مدیر عامل اتاق تجارت افغانستان، از مسئولان دولت خواست تا تسهیلات بیشتری برای سرمایه گذران فراهم کنند تا آن دسته از سرمایه دارانی که سرمایه های خود را به کشورهای دیگر انتقال داده اند، به کشور خود بازگردانند.

بازرگانان افغان از ماموران جمع آوری مالیات شکایت دارند و دولت وعده داده است که درصدد راه اندازی سیستم رایانه ای در این زمینه است تا اخذ مالیات بدون حضور ماموران و از طریق رایانه امکان پذیر شود.

«محمد قربان حقجو» رییس اداره آیسا یا حمایت از سرمایه گذاری افغانستان نیز در این نشست گفت: براساس یک تحقیق تازه، وضعیت کار در این کشور 3 درصد بهبود یافته است.

وی افزود که با این حال وضعیت کار در مجموع به دلیل نا امنی ها و نبود بازار کار و ارائه نشدن تسهیلات لازم از سوی دولت، مناسب نیست و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

ایرنا نوشت: همایون رسا وزیر تجارت و صنایع افغانستان در این کنفرانس گفت که دولت برنامه های متعددی برای راه اندازی و اجرای طرح های اقتصادی تدارک دیده که با اجرای آنها، مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار