سخنگوی والی ننگرهارمی‎گوید که شهرستان کوت پس از راه اندازی یک عملیات گسترده پاک سازی شده است و در این عملیات ۱۲۲ تروریست داعشی کشته شدند.

پاک سازی ولسوالی کوت ننگرهار از وجود شورشیان داعشبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام‎های ارتش درشرق افغانستان می‌گویند که همزمان با این عملیات‌های نظامی برضد داعشیان در شهرستان‌های اچین و هسکه مینه ننگرهار نیز ادامه دارند.

نیروهای ویژه در عملیات کوت نیروهای امنیتی را همراهی کرده است و مرکز های مهم آموزشی داعشیان، محکمه و مرکزهای دیگر داعشیان در این شهرستان به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده‎اند.

حدود یک ماه پیش، شورشیان داعش بر این شهرستان حمله کردند و چندین غیرنظامی را کشتند و ده ها خانواده خانه‌هایشان را ترک کردند و بر بخش‌های دیگر این ولایت پناه بردند.

از چهار روز به این سو عملیات‎های نیروهای کماندوی ارتش ادامه دارند و نظامیان کشور ادعا می‎کنند که کوت را از وجود داعشیان پاکسازی کرده‌اند.

در این عملیات نیروهای خارجی نیز نیروهای امنیتی افغان را از طریق هوا حمایت می‌کنند.

بانشده گان کوت ازعملیات های کماندوهای کشور خشنود استند وآرزو دارند تا برای همیش ازآذار واذیت داعشیان رهایی یابند.

داعشیان درهنگام فرمان روایی شان برکوت یک شمار بزرگی ازافراد را به اتهام پیوند داشتن با حکومت سربریده‌اند، سوزانیده‎اند و یاهم با شیوه وحشتناکی دیگری ازبین برده‎اند.

شفقنا نوشت: اکنون نظامیان کشور تعهد می‎سپارند که زمینۀ بازگشت آواره گان جنگ کوت را به خانه‎های شان فراهم خواهند ساخت، اما عملی شدن و یا عملی نشدن این تعهد با گذشت زمان روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.