مربی تیم ملی شیرجه معتقد است تیم ملی شیرجه نمی تواند در مسابقات آسیایی ژاپن به مدال دست یابد و این تیم تنها به دنبال جایگاهی در میان 5 کشور برتر آسیا است.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان چند  روز پیش با حکم رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو مربیگری تیم ملی شیرجه به قائم میرابیان ملی پوش سابق شیرجه سپرده شد. میرابیان 35 ساله پرمدال ترین شیرجه روی بعد از انقلاب اسلامی است. او صاحب 5 مدال آسیایی است و سابقه عضویت 12 ساله در تیم ملی را دارد. او بعد از مسابقات آسیایی گوانجو از تیم ملی خداحافظی کرد و فعالیت خود را در عرصه مربیگری ادامه داد. میرابیان دارای مدرک بین المللی شیرجه است و مربیگری یک باشگاه آمریکایی را در کارنامه دارد. با او به بهانه تشکیل اردوی تیم ملی شیرجه به گفت و گو نشستیم.


قائم میرابیان در خصوص اردوی تیم ملی شیرجه به خبرنگار ما گفت: 20 شیرجه رو از سراسر کشور در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان به تیم ملی دعوت شدند. این افراد نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور و یا عنوان داران تیم ملی هستند. چند شیروجه رو نیز به طور انگیزشی به تیم دعوت شده اند. ضمن این که استان هایی که تعداد بالایی از دعوت شدگان را در تیم ملی دارند با مربی های خود به اردو آمده اند. تمرینات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر دراستخر 9 دی در حال پیگیری است.  در پایان 10 روز اول اردو یک مسابقه گزینشی برگزار می شود و نفرات برتر به مرحله دوم اردو دعوت می شوند.


وی درباره حضور خیبری نژاد  و احتمال حضور سرمربی خارجی در تیم  اظهار داشت خیبری نژاد فرد بزرگی است و برای شیرجه زحمات زیادی کشیده است. از او تقاضا کردیم تا در اردو حضور داشته باشد تا بتوانیم از تجربیاتش استفاده کنیم. تا مسابقات ژاپن نیز حضور مربی خارجی کنسل شده است.


مربی تیم ملی شیرجه اضافه کرد برنامه تمرینی تیم تا روز اعزام به ژاپن به صورت نمودار و جدول تهیه شده و در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. این برنامه بسیار پیچیده و دقیق است. این برای بار اولین بار است که تیم ملی شیرجه بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده تمرین می کند.


میرابیان درباره شانس مدال گیری ملی پوشان در رقابت های آسیایی خاطر نشان کرد ما نمی توانیم در این رقابت ها مدالی کسب کنیم اما از حضورمان در ژاپن دو هدف را دنبال می کنیم. اول آن که ارتقای امتیازاتی که شیرجه روها در آخرین مسابقاتشان در ریو کسب کردند و دوم قرار گرفتن در میان 5 کشور اول آسیا. ضمن این که اگر ملی پوشان بتوانند بر اساس برنامه به مرز آمادگی برسند به ژاپن اعزام می شوند در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد.


ملی پوش سابق شیرجه تصریح کرد از عوامل فدراسیون برای توجه به همگانی کردن و ایجاد زیرساخت در شیرجه سپاسگزارم. با توجه به شرایط و مشکلاتی که گریبان گیر فدراسیون است با دعوت تعداد بیشتری از شیرجه روها مخصوصا در رده سنی جوانان موافقت کرد. این جوانان در آینده جایگزین بزرگسالان خواهند شد و انگیزه بیشتری برای ادامه کار پیدا می کنند.


شایان ذکر است اردوی تیم ملی شیرجه از شنبه دوم مرداد برای امادگی هر چه بیشتر برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن آغاز شده است.




انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار