جلسه سالیانه بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا را بالا برد اما نفت هنوز در سراشیبی سقوط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای نفت، روز سه شنبه در پی افت پیشین بهای این کالا بر اثر نگرانی از تاخیر تعادل در بازار و برجا ماندن مازاد عرضه، کماکان به کاهش خود ادامه داد.

درست است که بهای نفت خام برنت هنوز 60 درصد بیشتر از بهای حدود 27 دلاری ماه ژانویه است اما هنوز هم نشانه های مازاد بر نیاز در بازار نفت وجود دارد و نگرانی هایی در خصوص قدرت تقاضا برای این کالا وجود دارد.

بهای نفت برنت که شاخص جهانی است، با افزایش 0.29 درصدی یعنی 13 سنتی در حوالی 14 بعد از ظهر به 44 دلار و 85 سنت رسیده بود. اما بلافاصله به 44 دلار و 14 سنت در هر بشکه سقوط کرد که پایین ترین بهای آن از 10 می است.

نفت خام آمریکا نیز با کاهش 21 سنتی خود به اندازه 0.5 درصد کاهش داشت و به بشکه ای 42 دلار و 92 سنت رسید. بعد از این، بهای آن با کاهش مجدد 25 سنتی، به اندازه 0.58 درصد دیگر هم سقوط کرد تا به 42 دلار و 88 سنت برسد.

در حال حاضر، کارشناسان صنعت نفت معتقددند در خصوص افزایش قیمت ها، جای امیدواری زیادی نیست و باید صبر کرد تا تعادل عرضه و تقاضا در بازار برقرار شود.

از آن سو مارکت واچ نیز از افزایش اندک بهای طلا خبر داد. روز سه شنبه در حالی که سرمایه گذاران منتظر دریافت اخبار مربوط به افزایش سود بانکی از سوی بانک مرکزی آمریکا بودند، روند کاهشی بهای طلا متوقف شد.

بعد از افت یک درصدی طلا در دو سری گذشته، طلای تحویل ماه آگوست کامکس با افزایش 0.1 درصدی به اندازه یک دلار و 30 سنت افزایش داشت و به بهای هر اونس 1320 دلار و 80 سنت رسید. نقره تحویلی ماه سپتامبر نیز با افزایش 3.6 سنتی به اندازه 0.2 درصد افزایش داشت و به 19 دلار و 68 سنت در هر اونس رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار