استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در روستاها و شهرستان‌ها ی استان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بنیاد نخبگان در استان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ی حمایت از نخبگان بوده‌ایم، افزود: با راه‌اندازی این بنیاد بیش از هزار نخبه شناسایی و برای آنان شناسنامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه در زمان‌بندی‌های مشخصی این نخبگان شناسایی شدند، اظهارداشت: در حال حاضر متاسفانه از لحاظ تامین برخی از نیازهای این نخبگان به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در مضیقه هستیم.

استاندار خراسان رضوی به انتقال شرکت‌های دانش‌بنیان به شهرستان‌های کوچک و روستاها اشاره و تصریح کرد: با کمک‌های استانداری پروژه و یا طرح‌های اقتصادی که در روستاها با مشارکت روستاییان راه‌اندازی شود، شامل وام‌های قرض‌الحسنه با سود کم خواهد شد. در این راستا با کمک معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور برای 19 پروژه روستایی اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند ظرفیت‌های خود را به مناطق روستایی انتقال دهند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی به برخی از مشکلات گمرکی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود، اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم این قبیل مشکلات را حل کنیم، همکاری خوبی را با گمرکات آغاز کرده‌ایم و شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان نیز می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان در زمینه‌های خوبی فعالیت دارد، گفت: با حمایت‌هایی که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از این مجموعه خواهد شد، امیدواریم محصولات تولید شده بتواند به تولید انبوه نیز برسد.

رشیدیان در خصوص تسهیلات ایجاد اشتغال برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: اگر یک فعالیت توجیه اقتصادی داشته باشد، وامی با سود 18 درصد به آن تعلق می‌گیرد، همچنین در صورت ایجاد اشتغال برای 10 نفر، به ازای هر فرد 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از واحدهای تولیدی که به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: در صورتی که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید انبوه برسند، می‌توانند از این سالن‌ها و سوله‌های خالی استفاده کنند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.