پیشکسوت میراث فرهنگی گفت: وضعیت معماری شهرمشهد دچار مشکلاتی است که این مشکلات باید با همفکری و همدلی معماران و دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی حجت در جلسه ای با هدف بررسی وضعیت معماری کلانشهر مشهد خصوصا معماری بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به میزبانی خانه ملک در مشهد ، افزود: معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معمار نقش مهمی در جامعه دارد

وی اظهار داشت: معمار مسئول همه حالات افراد است و باید به گونه ای وضعیت شهر و ساختمان های آن را طرحی و ترسیم کند که دربردارنده همه حالات افراد باشد.

حجت گفت: یکی از مسایلی که باید به آن توجه داشت رعایت حقوق اثر و روح بخشی به اثرو نقش است که در این میان معمار از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با انتقاد از وضعیت معماری برخی از نقاط در مشهد گفت: مشهد مهمترین نقطه در ایران است و یکی از مهمترین شهرهای کشور است با این حال وضعیت معماری این شهر مهم دچار مشکلاتی است که این مشکلات باید با همفکری و همدلی معماران و دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی رفع شود.

این پیشکسوت میراث فرهنگی در ادامه گفت: هر متفاوتی زیبا نیست بلکه زیبایی و خلاقیت در به آفرینی است از این رومعمار یک فرد خلاق است که دست به، به آفرینی می زند و یک خلاقیت جدید از خود ارائه می دهد.

وی اظهارداشت: یکی از مسایلی که ما با آن روبه رو هستیم عدم اطلاع دقیق مردم از وضعیت و جایگاه معماری است و اعتقاد دارم معماری ما درست نمی شود مگر اینکه مردم بدانند از چه نوع معماری باید برخوردار باشند.

دکتر حجت در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه هر موضوعی دارای علم است اظهارداشت: باید پرسید که علم معماری چیست؟ و باید به این سوال پاسخ داد تا بتوان به جایگاه مهم و ارزشمند معماری پی برد.

وی افزود: ما تنها فرزند خانواده نیستیم بلکه فرزند خانه نیز می باشیم و معمار در برابر نازیبایی های شهر مسئولیت دارد.

وی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: معماری یکی از مظاهر فرهنگی در کشور است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.