اولین همایش «عشایر ، ذخایر انقلاب اسلامی» در رامشیر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرماندار رامشیر در این همایش به جایگاه نماز جمعه در دین اسلام اشاره کرد و گفت:  نماز جمعه آن چنان اهمیت دارد که در قرآن سوره ای به همین نام بر حضرت محمد(ص) نازل شده است و اولین کاری که آن حضرت بعد از تشکیل حکومت انجام دادند اقامه نماز جمعه بود.

روح الله شفیعی به مهم ترین دستاوردهای نماز جمعه اشاره کرد و افزود: وحدت بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهم ترین دستاوردهای نماز جمعه بوده و یکی از نشانه های تقوا، همین وحدت است و اگر وحدتی بین اجتماعی وجود نداشت قطعا بی تقوایی در آن اجتماع وجود دارد.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش به برکات نماز جمعه اشاره کرد و گفت: خطبه هایی که توسط امام جمعه قرائت می شود همواره مردم را به وحدت دعوت می کند و این وحدت رمز موفقیت در همه امور است.

اقبال محمدیان، طرح مسائل و مشکلات روز جامعه را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در خطبه های نماز جمعه به آنها پرداخته و باعث می شود قبل از اینکه دشمن بخواهد به اهداف خود در جامعه دست یابد، با اطلاع رسانی به موقع در نماز جمعه، مردم از اهداف دشمن آگاهی یابند.

امام جمعه رامشیر نیز در این همایش با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به قومیت خاصی نیست گفت: هر کسی که به نماز جمعه اهمیت بیشتری دهد و در نماز جمعه شرکت نماید نزد خدا محبوب تر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.