فرماندار سرخس گفت:احداث سد شوريجه پشتوانه قوي براي تامين آب استان و شهرستان سرخس است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، : حسين سنجراني در حاشيه بازديد از سد شوريجه افزود: بر اساس تحقيقات علمي هواشناسي بارندگي ها مشابه 40 سال قبل خواهد شد و شاهد سيلاب هاي بيشتر و بهتري بر روي رودخانه كشف رود خواهيم بود.

وی گفت: با توجه به اظهارات مسئولان وزارت نيرو در خصوص معرفي كردن طرح احداث سد شوريجه و قرار گرفتن در رديف طرح هاي ابهام دار ، با اين اقدام وزارت نيرو مي بايست تحقيقات بيشتري انجام مي گرفت تا حال اين طرح با در نظر گرفتن هزينه هاي بالاي مشاور طرح ابهام دار اعلام نشود.

فرماندار سرخس گفت: رودخانه كشف رود هر ساله شاهد سيلاب ها و روان آب هاي بالايي مي باشد و از اين رو احداث سد شوريجه مي تواند گام موثري در تامين آب در بخش صنعت ، شرب و كشاورزي استان و شهرستان باشد.

سنجراني با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سد شوريجه سرخس اظهار داشت: عمده فعاليت در بخش تونل انحراف آب اين سد است كه با فعاليت شبانه روزي و اكيپ پايدار سازي در حال فعاليت هستند و سپس برنامه فرازبند و نشيب بند اجرا خواهد شد.

وي گفت: پايدار سازي منطقه سد از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين طرح است كه بخش اعظم انجام شده است و هم اكنون نيز فعال مي باشند.

فرماندار سرخس خاطرنشان كرد: اين پروژه درگير ابهاماتي شده است كه اميدواريم هر چه زودتر اين ابهامات بر طرف شود و پروژه تثبيت گردد و عمليات ساخت سد شوريجه سرخس كه دومين سد بزرگ استان نيز مي باشد شتاب گيرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.