مدیر بخش بازتوانی قلبی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرگ و میر بیماران قلبی به همت مرکز بازتوانی قلبی شرق کشور کاهش 30 درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر زهرا حامدی افزود: بخش بازتوانی قلبی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تنها مرکز بازتوانی قلبی دولتی در شرق کشور است که بیماران قلبی این محدوده را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه بازتوانی قلبی ،مرگ ومیر بیماران قلبی را 25 تا 30 درصد کاهش می دهد، افزود: این بخش به بیماران قلبی کمک می کند تا به زندگی عادی برگردند و از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.

حامدی گفت: بیماران قلبی که به بخش بازتوانی قلبی ارجاع داده می شوند، 25 تا 35 جلسه در بخش فعالیت می کنند و از خدمات ورزش درمانی، مشاوره تغذیه و روانشناسی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیماران ارجاعی معمولا بعد از عمل جراحی بای پس عروق کرونر، تعویض دریچه و یا پیوند قلب، نارسایی قلبی خفیف و متوسط و آنژین صدری زیر پوشش قرار می گیرند،افزود: فرآیند بازتوانی قلبی از جراحی مجدد و ایجاد سکته های قلبی پیشگیری می کند.

متخصص پزشکی ورزشی گفت: دایر شدن بخش های بازتوانی ریه و بازتوانی بیماریهای عروق محیطی و بازتوانی دیابت از برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه است.

بخش بازتوانی قلبی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد از پایان سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.