دانشگاهها و مراکز عالی حساسیت زیادی در موضوع هنر در معماری نشان نداده اند وجایگاه هنر در معماری شهر اصفهان مغفول مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره حضور افراد فاقد تخصص و دخالت بعضی از مهندسان در کار طراحی که رشته و هنر آنها این نیست، گفت: افرادی هم که رشته آنها هنر در معماری است، کیفیت لازم و همتی که باید به خرج دهند و حساسیت کافی را که کار معماری و خلق یک اثر هنری می طلبد تا بتوان اسم یک اثر معماری را "اثری هنری" گذاشت، ندارند.

سید جمال الدین صمصام شریعت افزود: عملکرد مراکز آموزش عالی در مورد رشته های شهرسازی، معماری و سایر رشته های مرتبط مثل معماری منظر، معماری داخلی باید به نحوی باشد که بتوان اسم آنها را اثر هنری گذاشت.

وی با انتقاد شدید از پایین بودن کیفیت آموزش در رشته های مختلفِ بعضی از دانشگاهها گفت: من چند ترم در دانشگاههای غیر انتفاعی تدریس کردم و شاهد بودم که دانشجوی سال آخر معماری که در حال فارغ التحصیل شدن است، اصول اولیه کار را هم نمی شناسد و دانشجوی سال آخر رشته شهرسازی هنوز تفاوت میان طرح جامع و طرح تفصیلی را نمی داند و این مایه تأسف است.

صمصام شریعت با تاکید بر اینکه کیفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهها از تعدادشان مهم تر است گفت: گره کار فقط در شهرداری نیست بلکه بسیاری از موارد ریشه در مسائل ملی و کلان مملکت دارد، در مسائل وزارت آموزش عالی و مسائل اقتصادی است و وزارت علوم باید به طور جدی به این عرصه ورود پیدا کند و در کیفیت گزینش اعضای هیأت علمی دانشگاهها حساسیت بیشتری به خرج دهند.


انتهای پیام/م

برچسب ها: هنر ، حلقه گمشده ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.