زائر آمریکایی در حرم رضوی گفت : فضای آرام ایران با شنیده‌های ما در آمریکا درباره شرایط ایران همخوانی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، "کوثر فاطمه حسن" که به عنوان سرپرست گروه 30 نفره شیعیان مقیم آمریکا در قالب گروه زیارتی- سیاحتی به ایران سفر کرده و با سفر به مشهد مقدس به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) مشرف شده است در حاشیه تشرفش با اشاره به تبلیغات منفی علیه ایران در خارج کشورگفت: فضای آرام این کشور با شنیده‌های ما در آمریکا درباره شرایط ایران همخوانی ندارد و برای اعضای گروه، پاکیزگی اماکن و خیابان‌های ایران و همچنین میهمان‌نوازی و محبت مردم آن بسیار ارزشمند و قابل تجلیل است.

کوثر فاطمه حسن افزود: در سفر به ایران و بازدید از مناطق زیارتی، سیاحتی و تاریخی شهرهایی مانند قم، تهران، شیراز و نیشابور تلاشی که برای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این کشور حتی آثار تاریخی قبل از اسلام شده ، برایمان جالب توجه است.

این زائر اصالتاً هندی و شیعه مقیم آمریکا همچنین هنگام ورود به حرم مطهر رضوی گفت: وقتی وارد این حرم مطهر می‌شوم، حس می‌کنم در حضور این امام همام هستم و تمام وجودم را این حس خاص فرا می‌گیرد، از طرف دیگر عطشی در وجودم موج می‌زند که با حضور در این مکان معنوی فرو می‌نشیند، به عبارتی از زیارت و حضور در این بارگاه منور سیر نمی‌شوم.

کوثر فاطمه حسن درباره خواسته خود از امام هشتم(ع) بیان کرد: شیعیانی که تاکنون به زیارت این بارگاه ملکوتی نائل نشده‌اند، گمشده‌ای دارند از این رو همواره از این امام بزرگوار خواسته‌است توفیق زیارت این آستان مطهر را نصیب همه شیعیان جهان کند.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: این گروه زائران شامل 28 نفر شیعه مقیم آمریکا و دو نفر شیعه اهل هندوستان هستندکه افزون بر بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی و آشنایی با نفایس فرهنگی و تاریخی ایران از ویژه برنامه‌های مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق کوثر و غدیر بهره‌مند شدند.

هاشمی نژاد افزود: چهار نفر از اعضای این گروه زیارتی برای نخستین بار به ایران سفر کرده اند و هنگام ورود به حرم مطهر حضرت رضا(ع) شگفت‌زده و حیران بودند و نمی‌توانستند احساس قلبی خود را بیان کنند و حضور در این مکان، آثار معنوی بسیاری بر آن‌ها گذاشت.

او گفت : این زائران از موزه قرآن و نفایس، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری و تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان و موزه مرکزی آستان قدس رضوی نیز دیدن کردند و از هنر اصیل ایرانی اسلامی و معماری موجود در صحن‌ها و رواق‌ها این بارگاه مطهر متحیربودند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.