قصد ما این است که بخش قرآنی کانون های مساجد را در استان و شهرستان ها فعال تر کنیم و این حوزه جدی تر از گذشته پیگیری و ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، هدف از تشکیل شورای قرآنی انسجام فعالیت های قرآنی شهرستان ها دانست و اظهار داشت: بخش قرآنی کانون های مساجد را در استان و شهرستان ها فعال تر کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در جلسه مدیران کانون های مساجد معین قرآنی و خانه نور استان، فعالیت در راه اعتلای قرآن، نام مسجد و دین اسلام را توفیقی الهی دانست و گفت: هر کس باید متناسب با سطح بینش، علاقه، سواد و نگاه خود در جایی که هست، فعالیت و خدمت کند.

حسین براتی،  با اشاره به فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد، تصریح کرد: قصد ما این است که بخش قرآنی کانون های مساجد را در استان و شهرستان ها فعال تر کنیم و این حوزه جدی تر از گذشته پیگیری و ساماندهی شود.

وی بر راه اندازی کانون های مساجد در مصلی ها و دانشگاه ها و فعال تر شدن کانون های تخصصی تاکید کرد و افزود: لازم است کانون های مساجد تعامل و همکاری خود را با ادارات شهرستانی بیشتر کنند و در برنامه ها و فعالیت ها حضور بیشتری داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، یکی از کارکردهای شورای قرآنی کانون های مساجد را ساماندهی، فعال کردن و ارتقای سطح کانون های مساجد دانست و اضافه کرد: علاقه مندیم بخش قرآنی را به صورت تخصصی احیا و سطح تعامل ها را بیشتر کنیم.

وی هدف از تشکیل شورای قرآنی را انسجام فعالیت های قرآنی شهرستان ها  دانست و خاطر نشان کرد: اگر در بخش قرآنی اطلاعات خود را به روز و به درستی ساماندهی کنیم می توانیم از آن سطحی که مدنظر است، بهره مند شویم.

وی اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه ظرفیت تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد، خانه های نور، کانون های تخصصی و مصلی ها و دانشگاه ها، کانون های روستایی، کتابخانه های مساجد و... تا پایان سال ٩٩ بر اساس قانون پیش بینی و تدوین شده است.

براتی، با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه باید ١٠ درصد مساجد ما به کانون فرهنگی هنری مجهز شوند، اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه ظرفیتی که به خوزستان داده شد تکمیل کردیم و در حال حاضر ٩٧٨ کانون در استان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیت های کانون های مساجد به واسطه همکاری با سایر بخش ها انجام می شود، یاد آور شد: باید کانون های فرهنگی هنری غیر فعال را شناسایی و نسبت به فعال شدن و یا جایگزین کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

 در این جلسه در خصوص تفاهم نامه کانون های مساجد، اوقات فراغت، نشریات تجربی، طرح تلاوت نور، خانه های نور، شورای قرآنی کانون های مساجد، کانون های معین قرآنی و... بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.