مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مجری برنامه های اواقت فراغت تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه چهارشنبه  در همایش افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به برنامه‌های اوقات فراغت اظهار داشت: این برنامه همه‌ساله به صورت تجمیعی برگزار می‌شد اما با توجه به همزمانی تابستان امسال و ماه مبارک رمضان، تغییراتی در آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، قرار بر این شد که مراسم افتتاحیه طرح‌های اوقات فراغت به صورت جدا برگزار شود و برنامه‌های اختتامیه بین دستگاه‌های مختلف به صورت مشترک و با حضور همه دستگاه‌ها برگزار شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت در شهرستان‌های استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ستادهای اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان دایر شده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این باره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این برنامه‌ریزی‌ها در حال حاضر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 23 شهرستان استان اصفهان فعالیت‌های اوقات فراغت خود را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به برنامه‌های تابستانه کانون‌های مساجد بیان داشت: تعداد قابل توجهی از کانون‌های مساجد در سطح استان اصفهان این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و امسال یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد، کلاس‌های اوقات فراغت هنری، فرهنگی و آموزشی را به اجرا در می‌آورند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار بالایی در جذب جوانان به سمت مساجد دارد و این ظرفیت‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان فعالیت می‌کند و نزدیک به یک هزار کتابخانه مسجد نیز در استان فعال است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: این مراکز فرهنگی، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب جوانان به سمت مساجد دارند و باید تلاش کنیم که این ظرفیت‌ها به خوبی مورد بهره‌وری قرار گیرند.

وی به استقبال اقشار مختلف از برگزاری «جشنواره ملی قرآنی مدهامتان» اشاره کرد و گفت: این جشنواره سال گذشته به میزبانی استان اصفهان اجرایی شد و استقبال مناسبی از آن صورت گرفت. خوشحال هستیم که امروز اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای برنامه‌های فرهنگی هنری و اجرای آن در سطوح ملی و بین‌المللی دارد.

معتمدی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی نخبگان روستایی در استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این دوره‌ها به میزبانی 4 استان کشور و به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و اصفهان بیش از 150 نفر ازنخبگان روستایی را در این دوره‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.