عدم درج نام خلیج فارس کار دست يک فروند کشتي خارجي داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت: از آنجا که نام خليج فارس در تمامي متون تاريخي همواره به همين صورت درج شده است، مرکز کنترل و بازرسي شناورهاي منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني به منظور جلوگيري از ورود خدشه به اين نام ملي و تاريخي توسط کشتي هاي خارجي متردد، رعايت اين مقوله را به جديت طي بررسي کليه اسناد  کشتي هاي متردد در دستور کار قرار داده است.

ابوطالب گرايلو افزود: در جريان اين بررسي ها، يک فروند کشتي با نام فئودورا (FEODORA)  و با  پرچم پاناما و مالکيت يک شرکت اماراتي که از واژه اي مجعول به جاي نام خليج فارس استفاده کرده بود؛ توسط مرکز کنترل و بازرسي کشتي هاي اين مجتمع بندري توقيف شد.

وي اظهار داشت :اين کشتي تا حصول نتيجه در خصوص حذف واژه مجعول از اسناد آن، از دادن هر گونه خدمات ممانعت به عمل آمد. نظارت هاي  لازم به منظور صيانت از نام خليج فارس توسط کشتي هاي ورودي، بر اساس قوانين ملي جمهوري اسلامي ايران چند سال است که به طور جدي توسط مرکز کنترل و بازرسي کشتي ها  منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني انجام مي گيرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.