برای اولین بار در مازندران، بخش بازتوانی قلبی در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا ساری بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس مرکز قلب مازندران با بیان اینکه بخش بازتوانی قلبی بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری به زودی بهره برداری می شود، گفت: بیماران مبتلا به سکته قلبی و همه بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز، جراحی تعويض دريچه ،پیوند قلب و ساير جراحی های قلبی قرار گرفتند، در واحد بازتوانی قلبی مورد مراقبت قرار می گیرند و این سبب بازگرداندن سریع تر آن ها به زندگی می شود.

ابوالقاسم فلاح افزود: بخش بازتوانی قلبی دارای تجهيزات و پرسنل كافی است و مكاتبات لازم جهت پوشش بيمه ای خدمات باز توانی انجام شده است.

وی گفت: برای احداث بخش بازتوانی قلبی 2 میلیارد ریال و برای تجهیز آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس مرکز قلب مازندران با بیان اینکه فضای مرکز بازتوانی قلبی در حدود دو ماه آماده بهره برداری شد، افزود: این مرکز نخستین بخش بازتوانی قلبی در شمال کشور است وبا توجه به اینکه استان های شمالی فاقد بخش بازتوانی قلبی هستند و با راه اندازی این بخش سه استان شمالی هم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

فلاح با بیان اینکه جراحان قلب، متخصصين قلب و داخلی ميتوانند بيماران را به بخش بازتوانی ارجاع دهند، گفت: بخش بازتوانی قلبی آماده پذیرش بیماران بعد از عمل جراحی قلب باز، تعویض دریچه و سكته قلبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.