افتتاح نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور

نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در بندر خارک استان بوشهر افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت این مرکز بر اساس قوانین بین‌المللی دریانوردی با امکانات و تجهیزات لازم و پیشرفته در بندر خارک افتتاح شد.

محمد مهدی بنچاری افزود این مرکز دارای ساختمانی با زیربنای ‌هزار و صد متر مربع و ده سوئیت است که پس از انتقال حادثه دیدگان دریایی خدمات لازم در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

وی گفت در این مرکز امکانات لازم اسکان، درمان، تغذیه و حمل و نقل فراهم شده است.

بنچاری با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیشترین مرزدریایی با خلیج فارس است گفت در این استان ظرفیت‌های مهم در زمینه خدمات بندری، دریایی و امداد و نجات دریایی وجود دارد که جایگاه این استان را در کشور ممتاز کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه پهنه آبهای خلیج فارس در ارائه خدمات امداد دریایی تحت پوشش پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر است افزود در استان بوشهر 5 پایگاه امداد و نجات دریایی در بنادر مختلف راه‌اندازی شده که نقش مهمی در ارائه خدمات به آسیب دیدگان دریایی دارد.

وی گفت در چهار ماه امسال امسال امدادگران دریایی استان در ده عملیات دریایی برای رسیدگی به حادثه دیدگان در آبهای خلیج فارس شرکت کردند و 50 سانحه دیده را نجات دادند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.