دی‌میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، اظهار کرد طرح روسیه در حلب نیازمند تغییرات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری در ژنو گفت: سازمان ملل طرح پیشنهادی روسیه برای ایجاد گذرگاه های امن به منظور عبور غیرنظامیان در شهر حلب را با دقت بررسی می کند. 

دی میستورا افزود: ما خواهان اصلاح پیشنهاد روسیه برای تضمین سلامت خروج غیرنظامیان از شهر حلب هستیم. ما از روسیه خواستیم تا جزئیات بیشتری درباره این طرح در اختیار ما قرار دهد.

وی در  ژنو گفت: سازمان ملل به طور گسترده تلاش می کند تا زمینه دور جدید مذاکرات ژنو بین طرف های سوری به گونه ای فراهم شود که این مذاکرات نتیجه بخش باشد. 

دی میستورا افزود: ما خواستار برقراری تماس با غیرنظامیان در حلب شدیم. روسیه از پیشنهادهای ما برای بهبود طرح ایجاد گذرگاه های امن در حلب استقبال کرد. 

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت دسترسی بشردوستانه باید پایدار باشد. وی همچنین پیشنهاد داد روسیه دالان های بشردوستانه را به سازمان ملل واگذار کند. دی میستورا گفت: «این وظیفه ماست.»
دی میستورا همچنین گفت هیچ کس نباید مجبور به خروج از حلب شود. وی افزود اگر کسی بخواهد حلب را ترک کند، این بسیار اهمیت دارد که آنها بتوانند به مناطقی که خود انتخاب می کنند بروند و در مورد محافظت از غیرنظامیان نیز باید تضمین داده شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار