رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شوراي اسلامي گفت: ميان بودجه تصويبي تا بودجه تخصيصي يك دره عميق فاصله است.

به گزارش پارلماني باشگاه خبرنگاران غلامعلی حدادعادل در حاشیه برگزاری همایش از بلخ تا قونیه در جمع خبرنگاران گفت: اشعار فارسی مولانا برای ایرانیان افتخار بزرگی است و این مهم است که هر فارسی زبانی اعم از افغانی و تاجیک و... باید خوشحال باشد که توانایی خواندن اشعار وی را به فارسی دارد. بهتر است ما وارد این کشمکش های بی حاصل نشویم.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: به طور کلی باید تلاش شود تا افکار اندیشمندان بزرگ اسلامی از جمله مولانا بسط و گسترش یابد؛ ترجمه خوبی از آثار مولانا در کشورهای جهان وجود دارد و به مناسبت نامگذاری امسال از سوی سازمان یونسکو به نام سال جهانی مولانا حرکت جهانی برای ترجمه آثار مولانا آغاز شد که بیشتر ترک‌ها بانی آن بودند. در ایران هم کارهای خوبی انجام شده است و ما باید تلاش کنیم که آن جوهر و باطن اندیشه‌های مولانا را بشناسیم و بشناسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر این کمیسیون تشخیص دهد که برای بسط و گسترش افکار مولانا نیاز به تأمین بودجه دارد نهایت تلاش خود را در این ارتباط خواهد کرد.

حداد عادل در ادامه درباره تشکیل بنیاد سعدی بیان کرد: این موضوع پس از تدوین اساسنامه نیازمند تشکیل هیأت امنا است و پس از آن رسماً بنیاد سعدی آغاز به کار خواهد کرد و امیدوار هستیم که تا پایان سال جاری این بنیاد تشکیل شود.

وی درباره نوع همکاری کمیسیون فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: مسئولیت‌هایی را به عنوان عضو حقیقی و حقوقی در این شوراء بر عهده دارم همچنین موضوع تحول در علوم انسانی که بخشی از جامعه مهندسی فرهنگی کشور است نیز پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد با همکاری میان کمیسیون فرهنگی و شورایعالی انقلاب فرهنگی در تسریع تصویب قوانین تأثیرگذار باشیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: اگر شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای داشته باشد مجلس از آن مصوبه حمایت خواهد کرد و اگر مجلس مصوبه‌ای را تصویب کند این شورا نیز از آن حمایت خواهد کرد.


حداد عادل با اشاره به تشکیل کارگروه درس انشاء یادآور شد: گروه ویژه‌ای در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای این موضوع تشکیل داده‌ایم. این گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی را که یک بخشی از فعالیت آنها است به درس انشاء اختصاص خواهند داد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ب اشاره به احتمال افزایش بودجه فرهنگی در سال آینده بیان کرد: تاکنون که دولت لایحه بودجه را ارائه نکرده است اما همیشه بودجه‌ها مقداری افزایش داشته‌اند اما چگونگی این افزایش مهم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: میان آنچه که ما تصویب می‌کنیم و آنچه که تخصیص داده می‌شود یک دره عمیق فاصله است./گ


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار