یک کارشناس دینی گفت: حضرت‌ صادق‌(ع) مانند پدران‌ بزرگوارشان در همه صفات‌ نیکو و در سجایاى‌ اخلاقى‌ سرآمد روزگار بودند.

حضرت‌ صادق‌(ع) در سجایاى‌ اخلاقى‌ سرآمد روزگار بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر؛ استاد حوزه علمیه در ویژه برنامه شب شهادت امام صادق(ع)، گفت: در زمینه فضایل و مکارم اخلاقی حضرت صادق(ع) روایات و وقایع بسیار زیادی نقل شده است. آن حضرت با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی خود بسیاری از افراد را به راه صحیح هدایت فرمود، به گونه ای که پیروان دیگر مکاتب و ادیان نیز زبان به مدح آن حضرت گشوده اند.

این استاد حوزه افزود: اخلاق نیکو و حسن خلق از صفات پاک انسانی است که اسلام به آن زیاد تاکید داشته است و این مهم انسان را به سعادت و کمال حقیقی‌اش رهنمون می سازد.

وی گفت: در منابع اسلامی، درباره رعایت حسن خلق در خانواده بسیار سفارش شده است، بسیاری از آیات و روایات، مردان را به خوش اخلاقی با همسرانشان فرا می خوانند. قرآن کریم به مردان دستور می دهد با همسران خود به طور شایسته رفتار کنند.

حجت الاسلام اسلامی فر یکی از علت‌های از هم گسستن خانواده‌ها را نداشتن حسن خلق معرفی کرد و گفت: زن و شوهر هر دو به اخلاق خوب نیاز دارند، رسول گرامی اسلام به اصحابشان توصیه می کردند که بد اخلاقی زندگی انسان را لکه‌دار می‌کند. انسان بداخلاق خودش نیز در عذاب است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به مسائل انسانیت و انسان دوستی توجه زیادی شده است، گفت: یکی از رذائل اخلاقی که بعضا به آن دچار شده اند عیب جویی از دیگران است، این رذیله اخلاقی مانع جدی در سر راه کمال انسان در حوزه های فردی و اجتماعی ایجاد می کند. خرده گیری، افزون بر آثار زیان بار گوناگون، عامل واگرایی اجتماعی نیز هست که خود بزرگ ترین خطر برای جوامع بشری به شمار می رود و دین اسلام آن را با جدیت نهی کرده است.

انتهای پیام//


برچسب ها: سجایا ، حرم رضوی ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.