به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، در سال های اخیر اشخاصی سود جو و فاقد هویت با دسترسی به بانك اطلاعات و مشخصات بیمه گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مركزی ایران، بعضاً با تهدید هموطنان به ابطال بیمه نامه شخص ثالث و یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند كارت امدادخودرو، كارت سلامت، كارت دندانپزشكی، كارت هوشمند بیمه تكمیلی و ... می كنند و بدلیل اینكه این كالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و كیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می شوند.
بنا بر این گزارش، علی رغم اطلاع رسانی های متعدد صورت گرفته توسط روابط عمومی بیمه مركزی ایران، مدتی است تعداد تماس های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مركزی و یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است.
لذا به هموطنان گرامی توصیه می شود در خرید این محصولات دقت نمایند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مركزی قرار دهند.
انتهای پیام/