مسئولان موسسه امداد و توسعه افغانستان می گویند که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ افغانستان پس از سوریه در قاچاق انسان در ردیف دوم قرار گرفته است.

افغانستان پس از سوریه، دومین کشور در قاچاق انسان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسئولان موسسه امداد و توسعه افغانستان می‌گویند که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ افغانستان پس از سوریه در قاچاق انسان در ردیف دوم قرار گرفته است.

شعیب ناصری، عضو این موسسه در یک نشست خبری در کابل گفت: در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ حدود ۲۵۰ هزار تن از راه قاچاق افغانستان را ترک کرده اند.

آنان می گویند که در هر ۳۰ ثانیه یک نفر قربانی قاچاق انسان در جهان می شود که این رقم در جهان بی سابقه است.

ناصری گفت شهروندان افغانستان که در کشورهای غربی درخواست تابعیت داده دلیل ترک کشور شان را بدتر شدن اوضاع اقتصادی و امنیتی خوانده اند.

دراین نشست خبری  کمال سادات، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ از خانواده ها خواست که به بستگان شان اجازه ندهند که از راه قاچاق به خارج سفر کنند.

سادات می گوید که قاچاقچیان انسان همواره تلاش می کنند تا برای منافع خود جوانان و خانواده ها را تحریک به رفتن کنند تا از این طریق پول بدست بیاورند.

در همین حال مسئولان موسسه امداد و توسعه افغانستان می گویند بیشتر کسانی که از راه قاچاق به خارج رفتند یا به دریا ها غرق و یا هم در مسیر را ناپدید شدند.

شعیب ناصری از حکومت وحدت ملی خواست تا در این مورد اقدامات لازم را روی دست بگیرد و نگذارد که جوانان بیشتر از این افغانستان را ترک کنند.

 برنامه های مبارزه با قاچاق انسان حکومت

 کمال سادات، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که دولت برنامه های را روی دست گرفته است که بر اساس آن با قاچاق انسان در کشور مبارزه جدی خواهد شد.

سادات گفت تلاش می‌ شود تا از طریق راه اندازی برنامه‌ های مختلف، فرهنگ وطن‌دوستی در دل جوانان جا داده شود و از فرار جوانان و خانواده ها به کشورهای دیگر جلوگیری شود.

او تاکید کرد که راه قاچاق مصون نیست و خانواده ها نباید به فرزندانشان اجازه رفتن از راه قاچاق به بیرون از کشور را بدهند.

زمینه مجازات قاچاقچیان انسان فراهم شود

موسسه امداد و انکشاف افغانستان، می گوید که دولت باید زمینه مجازات قاچاقچیان انسان را فراهم کند تا از رفتن جوانان به خارج جلوگیری شود.

گفته می شود که مسوده قانون قاچاق انسان از سوی وزارت عدلیه سال گذشته اماده شده اما این مسوده هنوز از سوی مجلس نمایندگان تصویب نشده است.

احمد شبیر صافی، یک تن از اعضای این موسسه گفت که مجلس نمایندگان باید برای تصویب قانون اصلاح شده تلاش کند.

نقش رسانه ها در جلوگیری از قاچاق انسان

مسئولان موسسه امداد و توسعه افغانستان در نشست خبری امروز گفتند که رسانه ها نقش مهمی در امر مبارزه با قاچاق انسان دارند.

آنان می گویند که سازمان‌ های رسانه های ملی و بین ‌المللی باید نقش شان را از طریق برنامه‌ های آموزشی مبارزه علیه قاچاق انسان افزایش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، قاچاق ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار