طرح آموزشی ترنم آفتاب ویژه دانش‌آموزان کاشانی درراستای غنی‌بخشی اوقات فراغت اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این طرح در سه رشته‌ ورزشی، هنری و مهارت‌های اجتماعی از ابتدای مرداد به مدت دو ماه در 11 مدرسه کاشان اجرا می‌شود.

مجتبی رضازاده، با اشاره به آغاز اجرای  طرح در دبستان امینی کاشان افزود: رشته‌‌های ورزشی شامل آموزش فوتسال و والیبال، هنری شامل خوشنویسی و نقاشی و مهارت‌های اجتماعی نیز شامل کارگاه آموزش شهروندی و مهارت اجتماعی است.

به‌گفته‌وِی،نیمی از هزینه این دوره با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تأمین می‌شود.

مشاور شهردار کاشان اظهار داشت: آشناسازی دانش‌آموزان با مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فراهم آوردن زمینه مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های شهروندی و توسعه فرهنگ سلامت با محوریت ورزش و تحرک فیزیکی از جمله اهداف اجرای این طرح آموزشی است.

رضازاده، افزود:کیفی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت و فعالیتهای تربیتی دانش آموزان متناسب با سه مولفه علاقه، استعداد و نیاز آنها، توجه به فعالیت‌های اوقات فراغت به ویژه در دوره ابتدایی با ایجاد روحیه کار تیمی به عنوان سنگ بنای فرهنگ شهروندی از دیگر اهداف اجرای این طرح با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و اداره آموزش و پرورش کاشان است.

وی، تصریح‌کرد:توسعه مشارکت فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در مدارس باعث می شود که شهروندانی متعهد و مسوول تربیت شوند که علاوه بر استفاده از خدمات عمومی از زیرساخت‌های شهری نیز مراقبت کنند.

به‌گفته‌وِی،ایجاد زمینه‌های همکاری مسوولان دستگاههای فرهنگی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر غنی سازی فعالیتهای این اوقات توسعه مهارتهای زندگی را نیز فراهم می‌کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.